Според последния доклад на Zenith International консумацията на безалкохолни напитки се увеличава с около 5% на година. Докато засега щатските компании са с най-голям дял от световния пазар в момента, то Азия се очертава като най-сериозния двигател на растеж в сектора през следващите няколко години.
Ръстът на световния сектор за безалкохолни напитки е по-голям от всяка една от останалите категории в него, сочат данните на Zenith. Очаква се тази година общият обем на продажбите в света да достигне 467 млн. литра.
Според проучването на Zenith газираните напитки се продават най-добре, като пазарният им дял през 2002 г. е 42%. Минералната вода също увеличава дела си, който през миналата година е бил 32%, или ръст от 9% на годишна база. Така минералната вода се превръща в най-бързо развиващият се сегмент в сектора.
Негазираните безалкохолни напитки, друг сегмент със силен ръст през миналата година, генерира 11% от общите продажби на безалкохолни в света. Делът на плодовите сокове и нектари е 8%, а този на разтворимите напитки - 7%.
Като се има предвид, че двата най-големи световни производители на безалкохолни напитки Coca-Cola и Pepsi Cola са базирани в САЩ, не е никак учудващо, че страната е най-големият пазар в света за тези продукти с дял от 24% през 2004 г. Заедно с Мексико и Китай Щатите са и един от най-големите производители на бутилирана минерална вода.
Безалкохолните напитки стават все по-предпочитани от чая и кафето
22 юли 2004 07 10Безалкохолните напитки са на път да се превърнат в най-големият сектор в областта на питиетата, като продажбите им в света надминават по обем тези на кафе и чай, съобщи Investor.bg.

Сподели
Коментари


Още от Новини
Коментари
