По обувките ще го (я) познаеш. Някак странно е как един чифт обувки, от чиста необходимост (да предпазват стъпалата), са се превърнали в белег за характер, стил и индивидуалност.
Сигурна съм, че не само на мен ми се е случвало да "съдя" хората по обувките. Не, не изготвям психопортрет на тяхна основа, но да кажем, че те дават добър старт за бъдещата оценка.
Фразата в началото идеално ще пасне с едно единствено име. Не просто име, а могъща марка.
Разбира се, че става дума за Jimmy Choo, чието име се е превърнало в мантра за (почти) всяка модерна и стилна жена. И дори и да не си привърженичка на високите токове и луксозния гардероб, творенията на Jimmy Choo ще те накарат да въздишаш поне мъничко. Нали?
Интересен факт.
Истинската фамилия на дизайнера всъщност е Chow, а Choo се ражда в следствие на грешка в гражданска регистратура. На Джими явно не му се е занимавало с бюрократични разправии и така, съвсем случайно, се ражда едно от най-обичаните десетилетия наред имена.
Малка биографична справка.
Джими е роден през 1961 г. в Пенанг, Малайзия. Талантът му изглежда е наследствен - баща му притежавал обущарски магазин и работилница, където Джими още от малък изучавал с интерес семейния занаят.
По-късно той напуска Малайзия, за да отиде в Англия, където в продължение на 3 години учи в London College of Fashion, тогава известен като Cordwainers College.
След като го завършва с отличие и прекарва известно време, работейки във фабрика за обувки, Джими смело полага началото на шеметната си кариера с отварянето на свое собствено магазинче в Хакни, Източен Лондон. С ръчно изработените си обувки, боти и сандали, бързо си спечелва лоялна клиентела.
И така до 1988 г., когато Vogue публикува цели 8 страници, посветени на Jimmy Choo и невероятните му обувки. Логично, името му става все по-популярно сред известните личности, сред които била и принцеса Даяна, за която правил обувки в продължение на 7 години.
Jimmy Choo днес.
Марката Jimmy Choo днес е доказателство за това как от едно единствено име може да се направят милиони. От магазин за ръчноизработени обувки, Jimmy Choo се превръща в бранд, който има своя couture линия и произвежда едни от най-желаните аксесоари.
Въпреки че вече, в следствие на глобализирането на марката и отварянето на множество магазини в целия свят, аксесоарите и обувките с етикет Jimmy Choo не са собственоръчно изработени от самия него, те си остават едни от най-добрите. Ако не най.
Влезте в галерията. Там ви очакват няколко знаменитости-поклонници на Jimmy Choo. И някои от последните аксесоари и обувки на марката.