Какво значи всъщност думата „модел"? Поставим ли я в моден контекст, ние обикновено започваме да си представяме дългокраки красавици, с перфектни костни структури, тела на богини и чар, способен да започне (или спре) цяла война.
Модел за външност? Модел за подражание? Модел за това как би трябвало да изглеждаш, за да попаднеш в графата „красив"?
Не е задължително.
Стереотипите са стереотипи за да се разбиват и това го доказа една английска модна агенция, която се занимава с подбор на доста нетипични кадри.
Агенцията носи името „Ugly Models" и, както недвусмислено говори самото й име (Грозни модели), селекцията й не е от най-подходящите за корицата на Harper's Bazaar или за подиума на Седмицата на модата в Париж.
Те обаче са специални, защото сами по себе си, са толкова интересни и колоритни, че всъщност ще задържат вниманието ви много по-дълго от поредната префинена газела, която гледа надуто и пърха с мигли.
По същество, агенцията, чието седалище е в Лондон, събира и пласира хора с нестандартни визии от цялата страна и им намира работа като лица на всичко: от статисти във филмите за Джеймс Бонд, до водещи фигури в различни реклами, промоции, клипове и арт събития.
Възрастта не е проблем: моделите са на възраст от 18 до 100 години, а формулата за успех е „Колкото по-грозен, толкова повече работа".
И работа определено има – преди време пичовете решиха да намигнат на популярното риалити Britain's Next Top Model и си направиха своя алтернативна версия, Britain's Ugliest Models, която пожъна завиден успех.
Вижте част от портфолиото на агенцията горе, в галерията.