IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Дана – двигателят в екипа на H&M в България

10 декември 2013 11 20

Какво е да си на горещата модна линия, споделя с нас Дана Данина

Дана Данина Снимка: личен архив

Дана Данина Снимка: личен архив

Представяме ви Дана Данина – ПР и маркетинг мениджър за България на световната модна марка Hennes&Mauritz.

Тя е човекът, който се грижи за доброто позициониране на H&M на българския пазар, както и за управлението на рекламните бюджети на марката, които ни впечатляват ежедневно. Кое в работата ѝ е най-приятно за самата нея и как се поддържа успешен модел на работа в България ще узнаете от интервюто.

Ти си на тази позиция от първия ден на стъпването на марката в България. Какво беше началото?

Вдъхновяващо и зареждащо. Страхотно е да мога да работя за марка с такъв размах и репутация. Добрата новина е, че това чувство се е запазило и даже засилило сега – 2 години по-късно.

Как те промени работата ти за тази марка?

Не мога да кажа, че съм се променила. Да работя за H&M ми показа, че бизнес моделът мода и качество на най-добра цена е работещ. Радвам се да видя, че всеки ден повече и повече хора също го разбират и оценяват.

Какви качества се изискват, за да си успешен в твоята професия?

Определено трябва да имаш добри комуникативни способности. Ако прибавиш към това любов към модата, добра дисциплина и позитивно отношение, ето че се получава работеща формула.

Снимки: личен архив

Промени ли се личният ти стил?

Естествено, че се промени! H&M променя личния стил на много хора по света. Аз не мога да бъда изключение (смее се).

Какво е чувството да се докоснеш първа до модните новини?

Невероятно! Да бъдеш част от компания, която сама създава трендове, е фантастично. Аз съм наистина щастлива жена.

Политиката на шведската модна марка е тясно свързана с имиджа на местните звезди от шоубизнеса. Лесно ли откриваш български звезди с имидж, който да отговаря на изискванията на световната мода?

Ние избираме много прецизно известните личности, с които работим. От друга страна за нас е чест, че много известни личности избират да работят с нас. България не е изключение. Ние сме глобален бранд и в този смисъл работим с хора от различни сфери и артистични среди. Това, което има значение, е любовта към модата.

Коя известна личност е оставила у теб най-ярко впечатление?

Дейвид Бекъм. Той е много земен, страхотен професионалист и лесно успява да те накара да се почувстваш специално – истински джентълмен.

Снимки: личен архив

Кое ти харесва най-много в работата ти?

Безценно е да знаеш, че си част от страхотна компания, която се води от собствена ценностна система и дава безкрайни възможности за развитие.

Какви компромиси се налага да правиш, за да си на ниво в професията си?

Да прекарвам време със семейството си. Знам, че е клише, но е истина. От друга страна никога не мога да прекарам достатъчно време с близките си, дори и да съм си вкъщи пак бих искала да имам повече време за децата си.

Какъв е начинът на работа в световен моден бранд – динамиката и вътрешните отношения?

H&M е компания с дългогодишна традиция, така че има отдавна създадени правила и порядки. Страшно съм горда с това, че имаме невероятен екип от професионалисти, които работят в магазините ни в България и в офиса ни.

Преосмисли ли отношението си към скъпите дрехи?

Дизайнерските колекции, които H&M прави всяка година, показват, че високият клас мода не трябва да бъде скъпа. В този смисъл преосмислям отношението си, естествено.

Какво е мнението ти за българските млади дизайнери – какъв е пътят за техния успех на нашия малък пазар?

Имаме страхотен потенциал. Пазарът може и да е малък, но има достатъчно модерни хора, които живеят в България. Дизайнерите трябва да намерят правилната комбинация от комерсиален подход и дизайн. Добър пример за това е новооткритият магазин на Николай Божилов. Невероятен млад дизайнер, който създава фантастични дрехи.

Според теб, промени ли се стилът на обличане у нас, след навлизането на големи модни марки на нашия пазар?

Естествено, че се промени. Най-доброто нещо е, че продължава да се променя. Хората и по-специално по-младите следват страстно глобалните модни трендове. Ние от своя страна ги вдъхновяваме да развържат въображението си и да са себе си.

В работата си контактуваш активно и с модни блогъри. Мислиш ли, че у нас има условия за съществуването на професия „моден блогър“?

Мисля, че подценявате българския пазар. Има няколко много добри български модни блогове. И за да отговоря на вашия въпрос директно – да, мисля, че е възможно.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари