Има модни къщи, чиито имена са много повече от поредната марка. Защото всъщност не са просто синоним на стил, а създатели на собствен такъв.
Стил, който десетилетия наред е надграждал себе си до ниво, в което може просто да те остави безмълвен. Дали по време на ревю, дали докато съзерцаваш хипнотизиран витрината на някой бутик.
Звучи преувеличено?
Помислете отново, защото става дума именно за Burberry Prorsum.
А знаехте ли, че Burberry е една от най-старите (съвременни) модни къщи?
Рождената й дата е в далечната 1856 година, а нейният баща е Томас Бърбъри. Prorsum, другата част от името, от латински се превежда "напред".
Приносът му за модния свят е с изключително значение - през 1880 г. Томас създава и габардина, чието удобство го налага като една от най-предпочитаните тъкани в Англия.
Burberry става известна още в самото начало на 20 век, когато е любимата марка за изследователи и пътешественици, като Р. Амундсен - първият човек, достигнал Южния полюс през 1911 г.
На Burberry трябва да благодарим и за т.нар. тренчкоут (trench-coat), тогава носен от войници и офицери, а днес - от всяка жена, разбира се - в модернизиран вариант.
И така, славата на великата модна къща расте, подпомагана и от икони като Хъмфри Богарт и Одри Хепбърн, носещи Burberry в класики като Casablanca и Breakfast at Tiffany's.
Преминаването в луксозна марка, каквато е днес, става години по-късно, през 1997 година, когато начело на компанията застава Роуз Мари Браво. Една година по-късно е създадена и колекцията Burberry Prorsum ready-to-wear от Роберто Маничети.
Марио Тестино пък стои зад рекламната кампания с участието на Кейт Мос и Стела Тенант, в която характерният класически консерватизъм на Burberry е пречупен в младежки секси стил, без да губи британската си квинтесенция.
През 2001 г. бившият дизайнер на Gucci и Donna Karan, Кристофър Бейли, става новият арт-директор, заменяйки Маничети. До ден днешен той е на тази позиция.
Това е и моментът, в който Burberry разширява полето на дейността си в модата и създава свои аромати, мъжка линия и аксесоари.
Приносът на Бейли е огромен - той успява да балансира наследството на компанията и модерната естетика, като така създава и напълно нов уникален стил.
Горе в преливащата от лондонски стрийт шик галерия може да хвърлите поглед върху последнaта колекция на Бейли за пролет-лято 2010 г. Очакват ви и някои от емблематичните карирани аксесоари на великата модна къща.
А тук може да си припомните кои звезди много обичат да носят класическото шалче.