IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Британски шик в каре. С традиции и бъдеще

25 ноември 2009 13 24

Или просто Burberry Prorsum - модната къща с най-ярко изразения стил

Брит-шик. Снимки: GettyImages/ Guliver

Брит-шик. Снимки: GettyImages/ Guliver

Има модни къщи, чиито имена са много повече от поредната марка. Защото всъщност не са просто синоним на стил, а създатели на собствен такъв.

Стил, който десетилетия наред е надграждал себе си до ниво, в което може просто да те остави безмълвен. Дали по време на ревю, дали докато съзерцаваш хипнотизиран витрината на някой бутик.

Звучи преувеличено?

Помислете отново, защото става дума именно за  Burberry Prorsum.

А знаехте ли, че Burberry е  една от най-старите (съвременни)  модни къщи?

Рождената й дата е в далечната 1856 година, а нейният баща е Томас Бърбъри. Prorsum, другата част от името, от латински се превежда "напред".

Приносът му за модния свят е с изключително значение - през 1880 г. Томас създава и габардина, чието удобство го налага като една от най-предпочитаните тъкани в Англия.

Burberry става известна още в самото начало на 20 век, когато е любимата марка за изследователи и пътешественици, като Р. Амундсен - първият човек, достигнал Южния полюс през 1911 г.

На Burberry трябва да благодарим и за т.нар. тренчкоут (trench-coat), тогава носен от войници и офицери, а днес - от всяка жена, разбира се - в модернизиран вариант.

И така, славата на великата модна къща расте, подпомагана и от икони като Хъмфри Богарт и Одри Хепбърн, носещи Burberry в класики като Casablanca и Breakfast at Tiffany's.

Преминаването в луксозна марка, каквато е днес, става години по-късно, през 1997 година, когато начело на компанията застава Роуз Мари Браво. Една година по-късно е създадена и колекцията  Burberry Prorsum ready-to-wear от Роберто Маничети.

Марио Тестино пък стои зад рекламната кампания с участието на Кейт Мос и Стела Тенант, в която характерният класически консерватизъм на Burberry е пречупен в младежки секси стил, без да губи британската си квинтесенция.

През 2001 г. бившият дизайнер на Gucci и Donna Karan, Кристофър Бейли, става новият арт-директор, заменяйки Маничети. До ден днешен той е на тази позиция.

Това е и моментът, в който Burberry разширява полето на дейността си в модата и създава свои аромати, мъжка линия и аксесоари.

Приносът на Бейли е огромен - той успява да балансира наследството на компанията и модерната естетика, като така създава и напълно нов уникален стил.

Горе в преливащата от лондонски стрийт шик галерия може да хвърлите поглед върху последнaта колекция на Бейли за пролет-лято 2010 г. Очакват ви и някои от емблематичните карирани аксесоари на великата модна къща.

А тук може да си припомните кои звезди много обичат да носят класическото шалче.

КоментариКоментари

alex890 ( преди 15 години )
Адски стилни и изчистени едновременно, много добри! Поздравления за дизайнера!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
barovkata ( преди 15 години )
in_finity ( преди 15 години )
По принцип харесвам по-изчистени линии, но тази марка е постигнала изчистеност, въпреки многото вплетени, етажирани и набрани материи. Традицията си тежи определено, трудно ще сбъркаш марката, както в кройката, така и в десена /така познатото ни каре/. ...а рокличката и чантата от снимката направо са страхотни! :)))))
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Stardust ( преди 15 години )
Ах, Burberry... Надявам се някой ден в София да има техен магазин... Като видя пазарска чанта със запазеното каре на Burberry и ми се обръщат червата... Аман от ментетата в БГ... искам истински Burberry тук :(
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
shhh ( преди 15 години )
Christopher Bailey e istinsko popadenie za Burberry....edna ot nai-dobrite kolekcii za S/S 2010...!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар