Който е страдал от депресия, знае колко настоятелно и досадно е това състояние. То не само изпива силите ти психически, но често води и до физическа умора и летаргия, породена от апатията и тъгата, които завладяват човек.

Депресията и менталните изменения произтичащи от нея са невидими и трудно измерими. Много от хората, които са завладени от депресия дори не могат да я идентифицират, за да потърсят помощ още в най-ранния ѝ стадий. Депресията няма как да се измери и когато симптомите станат явни за другите, тя вече е взела своята „жертва“.

За съжаление, няма имунитет от депресия, но има начини да я преборите или да вземете превантивни мерки срещу нея – например чрез спорт.

Изберете баскетбол за добро психическо здраве

Изследване, публикувано в Lancet Psychiatry, твърди, че колективните спортове са изключително подходящи за подобряване на менталното здраве. Доказано е, че спортове като баскетбол и футбол действат по-добре върху благосъстоянието на духа в сравнение с активности като колоездене, тичане и ходене.

В изследването учените са накарали участниците да измерят дните, в които се чувстват психически най-зле. Резултатите показват, че тези, които активно са се включили в колективни спортове имат с 22,3% по-малко „лоши дни“ от тези, които са тичали и тези които са вършили домакинска работа.

Спортът винаги ли помага?

Не. Трябва да внимавате да не се претоварите, защото това може да навреди на психическото ви здраве. Например ако отделите повече от 90 минути, рискувате след това да засилите тревожността и/или раздразнителността си, тъй като и мозъкът, и тялото ще са прекалено изморени. Най-добрата продължителност за добро психическо здраве е 45 минути от 3 до 5 дни седмично.