IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Нобелова награда в кутийка крем

11 февруари 2010 14 39

Как науката работи за красотата ни

Подходяща козметика ще заведе водата в клетките ви. Снимка: Tialoto.bg

Подходяща козметика ще заведе водата в клетките ви. Снимка: Tialoto.bg

Красотата е вода. Хидратираната кожа е красива кожа. Водата е живот.

Можем да продължим до безкрай с кратки изречения като горните, защото наистина са верни.

Колкото повече вода, толкова по-добре.

Кожата изглежда свежа, сияйна, има хубава структура, не опъва, не сърби и не се лющи.

Това е факт благодарение на подходяща козметика и на пиене на достатъчно вода и всичко изглежда съвсем ясно.

Всъщност не е.

Оказа се, че до преди няколко години дерматолозите не са имали точна представа как водата достига до клетките.

Ясно е било, че е през мембраната на клетката, но само толкова.

Поредното възклицание „Еврика“ идва през 2003-та година, когато екипът на молекулярния биолог Питър Агре откриват аквапорина.

Това са малки каналчета в мембраната на клетките, през които преминава водата и глицеринът.

По случай откритието Питър и колегите му получават Нобелова награда за химия

Не питайте как са ги открили, защото трябва да ви разкажем сложна приказка за протеини, да ви показваме фосфорециращи снимки на клетъчни култури и прочее.

Важното е, че вече се знае как точно се движи водата в клетките.

Естествено, следващата крачка е да се намери начин да се увеличат каналчетата, по които да тече вода към клетките.

Съставката се нарича глюкоглицерол и е открита в синьо-зелените водорасли от екипа на Eucerin.

Глюкоглицеролът стимулира образуването на аквапорини и така улеснява транспортирането на вода.

С всичката тази био-химия от по-горе искаме да ви обясним почти научно защо е толкова важно да използвате хидратиращ крем още от 20-годишна възраст.

Без него всичко друго ще са напразни усилия.  

КоментариКоментари

marink3 ( преди 15 години )
На всеки човек е присъщо желанието да се харесва. Както и да ни убеждават, че вътрешната красота на личността е по-важна от външната, приятното и обгрижвано лице позволява да достигнем до нужната цел много по-бързо. При това да имаш хубаво лице желаят не само жените, но и мъжете. По преценка на специалистите, 30% от мъжете са клиенти на пластичните хирурзи. И това са бизнесмени, политици, хора на творческите професии, бивши спортисти. Модата на бръчките на Белмондо остана в миналото. Да изглеждаш добре, да имаш гладка кожа, да се грижиш за лицето стана престижно.Хората са готови да платят за това големи пари и много имат тази възможност. А за това трябва преди всичко да се разбере какви са наистина възможностите на козметичната продукция и какво може тя да направи за здравата кожа. Какво искат хората когато избират козметика? Тяхната цел е да намерят тези няколко препарата, които да обезпечат оптимална грижа за кожата.Съвременната класификация подразбира разделянето на козметичните средства на две обширни категории: масова и професионална.Масовата, тоест намираща се в свободна продажба по критериите цена и качество традиционно се разделя на подкласове: лукс или селективна (от анг. to select да избереш, или елитна) аптечна мас-маркетМас-маркет е най-многочисления клас: тук се отнасят цялата масова козметика, която е предназначена за ежедневна грижа, но при това тя не е способна да реши каквито и да е действително сериозни проблеми (дори и да е обещано в анотацията на продукта). Такива средства могат да ви избавят само от едно стягането на кожата след измиването с вода с високо съдържание на хлор. Истина е, че диапазона на цени и качества в този клас може да бъде наистина внушителен. Ще изброим като пример някои най-известни и популярни масови марки: L'Oreal, Maybelline, Bourjois, Nivea, Laboratoiries Gamier, Revlon, Wella, Lakme, Cliven, Astor, Arcancil, Naturelle, Lumene, Johnson&Johnson, Yves Rocher, Doctor Natur, Clairol, Rilken, Swiss Formula, Freeman.Освен имената на западните към този клас се отнасят и практически цялата руска козметика, а така също и продукция на полски и български фирми.Към мас-маркет се отнасят и почти всички марки, разпространяващи се по принципа на директните продажби: Oriflame, Avon, Mary Kay, Мирра-Люкс, Faberlic и много други. Някои специалисти отделят в отделен клас мидъл-маркет (в превод средна), заемаща междинно място между масовата и средната козметика. Но няма да усложняваме класификацията и специално да се спираме на този клас.В аптеките се продават два вида козметика: козметика на масовото търсене, която едновременно може да се продава и в аптеките и в магазините (Vichi, Ozon', Lierac, Clarins) и лечебна козметика, на която някои параметри не й достигат, за да е селективна.Селективна козметика (още я наричат елитна или лукс) това в повечето случаи са марки, принадлежащи на модни къщи, притежаващи собствени научни институти и лаборатории. Тя се продава само в специализирани отдели на големите магазини (задължително с консултант). Тази козметика струва скъпо, защото освен високото качество купувача също плаща и за известното име (примерно 30% от стойността).По качество практически всички селективни марки са близки и главното им отличие от мас-маркета е тяхната способност до някъква степен да отсраняват достатъчно сериозни проблеми на кожата, тоест борба с бръчките, пъпките, пигментни петна, обезводняване или излишен блясък на кожата, целулит и др. Освен това тази козметика се пуска в по-скъпа опаковка.И така ето само най-кратък списък: Christian Dior, Givenchy, Channel, Clarins, Elizabeth Arden, Estee Lauder, Lancome, Helena Rubinstein, Guerlain, Nina Ricci, Versace, Clinique, Shiseido, Yves Saint Laurent, Sisley, Cellcosmet и други.В професионалната категория в отделна група се отделят средства за домашна грижа, явяваща се допълнение към професионалните препарати.Какво се крие зад термина професионална козметика?Главната разлика е заложена в самото определение: Професионална козметика това са парафармацевтични препарати, предназначени за използване изключително в условията на козметичен кабинет за провеждане на интензивен курс за корекции на различни естетични недостатъци.Професионалната козметика не се продава в магазините, нито в аптеките. Козметиците я закупуват от специализирани фирми, които разработват тези средства. Същите тези фирми обучават козметолозите как да ползват своята продукция.Професионална козметика съдържа съвършено различни компоненти, за разлика от обичайните козметики. Например в обичайната козметика не използват ферментативни пилинги. В професионална козметика се съдържат висока концентрация на активни вещества. Например в средствата за домашно ползване фруктовата или млечната ще се съдържат в много малко количество, а в тази, която използва козметолога е по-голямо.Професионална козметика е длъжна да съдържа не по-малко от 60 процедури за корекция на различните заболявания на всички типове кожа. Към най-разпространените процедури с използване на професионална козметика се отнасят избелващи, моделиращи, кислородостимулиращи, пилинг за корекция на остаряваща кожа, съборея, хиперпигментация, грижа за кожата около очите, антицелулитни, спа процедури и т.н.Често професионалните препарати изискват апаратни процедури освен масажа, който също е възможно до направим в къщи. Употребата на такива средства изискват особени знания: например пилинг с киселини не трябва да се прави през зимата, в студа и лятото при ярко слънце, таква и други тънкости. За това професионалните козметични препарати и процедури с известна условност се отделят от фармацевтичните (от там и разпространеният термин козмецефтика или козметика + фармацевтика).Професионална козметика се произвежда в пълни серии. Козметолозите разчитат на това, че клиента ще използва тяхната продукция във всички етапи на грижата за себе си. Такава козметика включва във себе си всички видове почистване, тонизиране, интензивна грижа и защита. Козметиката на един производител може да се използва в буквално от главата до петите за всяка зона има си има специална серия.В професионалната козметична серия трябва да присъства домашна линия, която се явява естествено продължение на професионалната, за поддържане на резултатите от салонните процедури. Домашната линия на компаниите, произвеждащи професионална козметика е най-близка към два вида масова продукция селективната и аптечната. Основното сходство се състои в получаването на изразен клиничен ефект.Примери за едни от най-известните професионални линии козметика: La Prairie, Decleor, Darphin, Geno, Sothys, Thalgo, Payot, Biotherm, Gernetic.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Katinka ( преди 15 години )
Значи ми остава година несериозно отношение към кожата ми :)
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар