Според различни проучвания, ежедневно жените използват средно по 9 козметични продукта. Това не включва грима, в който има над 100 химично произведени съставки.
След като химията завладя живота ни, в последните няколко години потребителите се ориентираха към здравословния, „зелен“ начин на живот и все повече се обръщат към природата. Те търсят биологично произведени храни, дрехи от естествени материи, натурална козметика.
Пазарът на биологичните продукти расте с всеки изминал ден, включително и пазарът на био козметика.
На българския пазар се злоупотребява с етикета "био".
Родният потребител като че ли слабо познава биологичните козметични продукти. Те обаче имат голямо бъдеще на пазара, който продължава да расте с изключително бързи темпове.
Био козметиката се отличава от обикновените козметични средства, предлагани на пазара, заради влаганите екстракти. Те са отгледани без изкуствени торове, хербициди, пестициди или са диворастящи, събрани в екологично чисти райони. Био козметиката не съдържа съставки от животински произход или от генетично модифицирани организми.
Общо казано, био козметиката - това са продукти, в които се влагат само натурални, биологични съставки. Използват се етерични масла, восъци и смоли, вместо изкуствено създадени консерванти. Самите съставки имат сертификат, че са произведени биологично. Влагането на такива съставки в козметиката прави крайния продукт био.
За съжаление, в България няма лого, лейбъл, чрез който да е ясно, че био козметиката е био. Няма организация за сертифициране на готови козметични продукти. Органи, които издават такива сертификати, има в Швейцария и Франция. Продуктите, които носят техните знаци в България, са много малко и са създадени основно във Франция.
Повече за био козметиката може да научите от интервюто с Мария Спасова в Investor.bg.
Био козметиката - заблуди и истини
17 август 2011 13 11Още необходими факти

Снимка: Dreamstime
Сподели
Коментари


Коментари
