Много световни компании започнаха да навлизат в зоната на изкуството със свои нестандартни рекламни съоръжения. По принцип ледът, по който ходят е много тънък, тъй като лесно ефектът може да бъде превърнат в дефект. Ако не е добре премерено това изкуство може да изглежда на публиката прекалено помпозно, странно и неразбираемо, особено когато става въпрос за рекламни конструкции, изградени на обществени места. И обратно - ако рекламното съоръжение е добре измислено, то може да сътвори чудеса по отношение на добрия имидж и продажбите на дадена компания.
Брандове като Absolut, BMW, Nike иd Adidas, го правят от години и то с много добри резултати. Тези марки създават нещо като нов вид изкуство, което вълнува хората и ги кара да говорят дълго за него.
Събрахме няколко примера за брандирано и небрандирано рекламно изкуство, изложено на обществени места и се надяваме, че то все повече ще измества скучните билбордове и стандартните светещи реклами.
Двайсет-метровия „Човек с топка" на Nike, направен от 5500 хиляди бразилски фурболни топки, беше един от хитовете на Йоханесбург по време на Световното първенство по футбол в Южна Африка. Статуята – шедьовър се намираше пред Carlton Mall Atrium, а дизайнът й беше направен така, че топките да могат да бъдат използвани и дарени на младежта в държавата-домакин, след края на спортния форум.
По същото време, но в Кейптаун, Coca Cola изгради статуята на „Лудият мъж", която беше направена от 2500 бутилки кола и тежеше 25 тона.
В музея на BMW в Мюнхен пък има „Кинетична скулптура" от 714 метални кълба, които сякаш плуват в пространството. Според създателите на това съоръжение, то представлява метафора на процеса „на търсене" в дизайна.
Когато е оригинално, свежо и забавно, този вид рекламно изкуство предизвиква истински овации!
Разгледайте и другите рекламни скулптури в галерията ни!