Едно от нещата, което идентифицира имиджа на един продукт, е неговата опаковка. Няколко елемента като страхотни графики, примамливи цветове и необичайни интересни форми се премислят много внимателно, за да се стигне до дизайн на опаковката, който привлича вниманието и в много случаи продава самия продукт.
Формата и визията на опаковката е критичен компонент от маркетинга на една стока и изпълнява следните основни функции:
- Защитна - осигурява защита на стоката от физическо разпиляване, механични повреди и влошаване на търговския вид;
- Предпазна - предпазва стоката от взаимодействия с околната среда, осигурява трайност и подходящ микроклимат за съхранение;
- Практична - създава удобство при ползване на стоката и при манипулиране в търговската мрежа;
- Отличителна - идентифицира стоката и я отличава от аналогичните стоки на конкурентите.
Цели отдели и огромни екипи провеждат подробни пазарни проучвания за това какво се харесва от масовия потребител, а големи групи от психолози разработват стратегии за въздействие на различните компоненти от опаковката върху съответните таргет групи, към които е насочен продукта. И зад най-обикновената бутилка за мляко стои солидна разработка, докато стигне до финалния си вид, в който ние я познаваме.
И макар, че повечето от нас рядко забелязват тези дизайни, без да усетим сме почти безусловно контролирани от тях, тъй като опаковката е нещото, на което базираме избора си в магазина. В крайна сметка всеки посредствен продукт в страхотна опаковка печели пред изключителния, който изглежда невзрачно.
В нашата галерия разгледайте някои гениални идеи за опаковане на продукти, с които може да се продаде и сняг на ескимос.