IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По вида посрещат...

26 юни 2012 07 05

Опаковката и на най-дребното нещо е продукт на безкрайно дълги часове работа

Снимка: envision.dk

Снимка: envision.dk

Едно от нещата, което идентифицира имиджа на един продукт, е неговата опаковка. Няколко елемента като страхотни графики, примамливи цветове и необичайни интересни форми се премислят много внимателно, за да се стигне до дизайн на опаковката, който привлича вниманието и в много случаи продава самия продукт.

Формата и визията на опаковката е критичен компонент от маркетинга на една стока и изпълнява следните основни функции:

  • Защитна - осигурява защита на стоката от физическо разпиляване, механични повреди и влошаване на търговския вид;
  • Предпазна - предпазва стоката от взаимодействия с околната среда, осигурява трайност и подходящ микроклимат за съхранение;
  • Практична - създава удобство при ползване на стоката и при манипулиране в търговската мрежа;
  • Отличителна - идентифицира стоката и я отличава от аналогичните стоки на конкурентите.

    Цели отдели и огромни екипи провеждат подробни пазарни проучвания за това какво се харесва от масовия потребител, а големи групи от психолози разработват стратегии за въздействие на различните компоненти от опаковката върху съответните таргет групи, към които е насочен продукта. И зад най-обикновената бутилка за мляко стои солидна разработка, докато стигне до финалния си вид, в който ние я познаваме.

    И макар, че повечето от нас рядко забелязват тези дизайни, без да усетим сме почти безусловно контролирани от тях, тъй като опаковката е нещото, на което базираме избора си в магазина. В крайна сметка всеки посредствен продукт в страхотна опаковка печели пред изключителния, който изглежда невзрачно.

    В нашата галерия разгледайте някои гениални идеи за опаковане на продукти, с които може да се продаде и сняг на ескимос.

    КоментариКоментари