Бъргър Кинг бе жестоко критикуван, след като пусна реклама на своето „хрупкаво пиле“, в която певицата Мери Джей Блайдж му пее любовно.Рекламата веднага бе спряна, като обвинението към фирмата поръчител бе, че създава расови стереотипи у хората.„Съгласих се да стана част от един забавен видеоклип, който ми се строи творчески. За съжаление, не се получи това, което трябваше и разбирам защо феновете ми се разстроиха като го видяха. Но, ако вие сте истински фенове на Мери, трябваше да знаете, че никога нямаше да позволя недовършен клип като този да излезе в ефир“, каза певицата пред CNN.Снимка: businessinsider.com
През 2012 г. рекламите станаха по-смели, по-агресивни, по-креативни, но и по-лъжливи. Интересните решения на някои рекламни агенции не бяха посрещнати с добро око от правителствата на различните държави и те бяха забранени.
Творците не трябва да бъдат ограничавани, но когато говорим за комерсиализъм, може би някои послания и картинки е по-добре да останат достъпни само за създателите си.
В стремежа на рекламните агенции да създадат нещо оригинално, което съдържа и необходимите съставки за успешна реклама (сексапил, власт...) се получават продукти, които биват заклеймени като расистки, сексистки, дискриминационни, порно и т.н.
Цензурата във Великобритания не спи и дори за разлика от много други държави се старае да не подвежда потребителя. Затова и най-много реклами са забранени точно в Обединеното кралство.
Вижте ги в галерията ни!