Тойота пусна реклама, която напомня на истински екшън филм. В нея мъж живее в дигитализиран, устроен свят, който обаче не е реален. Когато се качва на своята Тойота, той става смел и сензитивен, кара лудо и дори е готов да счупи „оковите“ на сегашния си живот, като минава през стената, която възпира свободата му. Колкото и хубава да е идеята, британците сметнаха клипа за провокация към неразумно шофиране и заявиха, че мотивира шофьорите „да управляват безотговорно“ своите возила. Рекламата бе забранена в Обединеното кралство.Снимка: businessinsider.com
През 2012 г. рекламите станаха по-смели, по-агресивни, по-креативни, но и по-лъжливи. Интересните решения на някои рекламни агенции не бяха посрещнати с добро око от правителствата на различните държави и те бяха забранени.
Творците не трябва да бъдат ограничавани, но когато говорим за комерсиализъм, може би някои послания и картинки е по-добре да останат достъпни само за създателите си.
В стремежа на рекламните агенции да създадат нещо оригинално, което съдържа и необходимите съставки за успешна реклама (сексапил, власт...) се получават продукти, които биват заклеймени като расистки, сексистки, дискриминационни, порно и т.н.
Цензурата във Великобритания не спи и дори за разлика от много други държави се старае да не подвежда потребителя. Затова и най-много реклами са забранени точно в Обединеното кралство.
Вижте ги в галерията ни!