Кой казва, че мазнините са лоши? Може и да не са най-здравословната хранителна група за вашето сърце, но пък със сигурност са полезни за кожата. Има начин да балансирате и да подобрите функцията на мозъка си и вида на кожата си без да нарушавате теглото си и да товарите жизненоважните органи в тялото си. Мазнините се състоят от мононенаситени мастни киселини и олеинови киселини, които хидратират клетките на кожата. Това означава, че трябва да включите в менюто си определени мазни храни, ако искате да се сдобиете с перфектна кожа.

Веднага даваме жокери за храните, с които може да постигнете това. Ето един поглед към пет мастни храни, които обещават страхотна кожа.

Риба

Искате ли кожата ви да сияе по естествен начин? Рибата е вашата храна. Тя съдържа омега-3 мастни киселини, които имат силно противовъзпалително действие, което помага на кожата да регенерира и да се лекува по-бързо и намаляват вероятността за поява на акне.

Авокадо

Ако обичате да консумирате авокадо, кожата ви ще изглежда по-здрава и блестяща. В случай, че не ядете този плод, намерете начин да го вкарате в режима си, тъй като той е източник на много жизненоважни мастни киселини, които подхранват кожата. Авокадото е богато на витамин Е, който стимулира производството на колаген. То също така съдържа антиоксиданти.

Орех

Орехите също съдържат омега-3 мастни киселини, които лекуват възпаления, причинени от акне или дехидратация. Тези ядки са източник на антиоксиданти, които предпазват кожата от слънчеви изгаряния.

Маслини

Зехтинът открай време се използва за разкрасяване. Той помага за възстановяване на клетките, предпазва от увреждания и успокоява кожата. За съжаление, хората често забравят за маслините, от които се произвежда и ги игнорират.

Маслините съдържат мононенаситени мастни киселини и са богати на витамини А и Е-, които предпазват кожата от увреждане от свободните радикали. Маслините подобряват тена, а също и укрепват съединителната тъкан и предпазват кожата от ултравиолетова радиация. Така че, следващия път, сложете няколко маслини в салатата си.

Кокосово олио

Опитайте се да заместите стандартните мазнини за готвене с кокосово олио. То помага за поддържане на чиста кожа има противогъбично действие. Също така успокоява кожата.