Рекламирането на лакове за нокти не е лесна работа. И за да станат по-атрактивни за своите притежателки, те започват да носят странни имена, с които собственичките им да се асоциират и да ги купуват.
Скучните „розово", „виолетово", „шампанско" и „бонбонено", вече отстъпват на имена като „бляскава уличница" или „татенце". Козметичните марки се опитват да откроят своите продукти, но това е на път да им навлече сериозни проблеми от феминистки движения, които смятат че наименованията са обида за женския пол.
Бриан е майка на 6-годишно момиченце. Тя живее в Лос Анджелис и разказва пред xoVain как дъщеря ѝ била луда по цвят лак за нокти, носещ името „блестяща мръсница". „Дъщеря ми обожава този цвят, но аз не искам да ползва нещо, което съдържа името „мръсница". Все пак тя е само на шест".
Sugar Daddy, Снимка: coquetteinparis.wordpress.com
Наименования на лакове като „Айрис бях по-слаба" на OPI и „жена трофей" на Essie правят лоша услуга на жените, според комедиантката Гленис МакКарти, цитирана от Daily Mail.
„Преди да ти изневери" на Deborah Lippmann, „Златотърсачката" на SpaRitual и „сладурчето на татко" на Essie са направо обидни за жените, допълва МакКарти.
Ако погледнем към мъжките козметични продукти, едва ли ще открием нещо подобно. Има ли гел за бръснене или афтършейф, който да се казва „разпасан козел" или „с чифт нови рога"? НЕ.
„Мъжките продукти имат страхотни имена като Матерхорн (един от най-величествените върхове в Алпите) или Играчът", допълва Гленис.
I'm Not Really A Waitress - OPI, Снимка: natalie9348.blogspot.com
Тенденцията за по-нетипични имена започва от марката OPI и бързо „заразява" и останалите козметични лейбъли, които не искат да останат по-назад.
„Започнахме да измисляме имена на цветовете през 1989, когато те бяха просто „червено N 19" или „розово N 7". Не беше секси, нито забавно. Искахме да провокираме емоционално изживяване и да вдъхнем живот на всеки цвят. Затова започнахме да ги кръщаваме на различни места по света. Сега им поставаме наименования на неща, които ни вдъхновяват, като лятна ваканция. Понякога е странна игра на думи, някакво забавно словосъчетание. Най-важното е имената да бъдат запомнени", казва пред Los Anegeles Times Сузи Вайс-Фишман, вицепрезидентът на OPI.
Who Needs a Prince? - OPI, Снимка: prettyseaeagle.wordpress.com
Гленис МакКарти обаче е непоколебима в становището си: „Няма никакво извинение за имена, които обиждат потенциалните клиенти".
Ето и кои са най-обидните, анти-женски имена на лакове за нокти:
Утре, детоксикация! - Sephora Collection
Преди да ти изневери - Deborah Lippmann
Омъжи се за милионер - China Glaze
Мръсна уличница - Matresse
Татенце - Essie
Айрис, аз бях по-слаба- OPI
Жена трофей - Essie
Наистина не съм к*рва - Naughty Nailz
Наистина не съм сервитьорка - OPI
А ето и кои са най-вдъхновяващите „цветове":
Кой се нуждае от принц? - OPI
Мога да бъда розова - Sally Hansen
Нахлуваща сила - Essie
Смела - POP Beauty
Аристотел в бутилка - Glamorous
Безкрайни възможности - Revlon
Розово бъдеще - OPI
Аз съм силна - Essie