IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Цветовете, които могат да ви обидят

2 април 2013 12 00

Козметични марки пускат имена на лакове за нокти, провокиращи негодувание у женския пол

Снимка:  Nails Inc

Снимка: Nails Inc

Рекламирането на лакове за нокти не е лесна работа. И за да станат по-атрактивни за своите притежателки, те започват да носят странни имена, с които собственичките им да се асоциират и да ги купуват.

Скучните „розово", „виолетово", „шампанско" и „бонбонено", вече отстъпват на имена като „бляскава уличница" или „татенце". Козметичните марки се опитват да откроят своите продукти, но това е на път да им навлече сериозни проблеми от феминистки движения, които смятат че наименованията са обида за женския пол.

Бриан е майка на 6-годишно момиченце. Тя живее в Лос Анджелис и разказва пред xoVain как дъщеря ѝ била луда по цвят лак за нокти, носещ името „блестяща мръсница". „Дъщеря ми обожава този цвят, но аз не искам да ползва нещо, което съдържа името „мръсница". Все пак тя е само на шест".

Sugar Daddy, Снимка: coquetteinparis.wordpress.com

Наименования на лакове като „Айрис бях по-слаба" на OPI и „жена трофей" на Essie правят лоша услуга на жените, според комедиантката Гленис МакКарти, цитирана от Daily Mail.

„Преди да ти изневери" на Deborah Lippmann, „Златотърсачката" на SpaRitual и „сладурчето на татко" на Essie са направо обидни за жените, допълва МакКарти.

Ако погледнем към мъжките козметични продукти, едва ли ще открием нещо подобно. Има ли гел за бръснене или афтършейф, който да се казва „разпасан козел" или „с чифт нови рога"? НЕ.

„Мъжките продукти имат страхотни имена като Матерхорн (един от най-величествените върхове в Алпите) или Играчът", допълва Гленис.

I'm Not Really A Waitress - OPI, Снимка: natalie9348.blogspot.com

Тенденцията за по-нетипични имена започва от марката OPI и бързо „заразява" и останалите козметични лейбъли, които не искат да останат по-назад.

„Започнахме да измисляме имена на цветовете през 1989, когато те бяха просто „червено N 19" или „розово N 7". Не беше секси, нито забавно. Искахме да провокираме емоционално изживяване и да вдъхнем живот на всеки цвят. Затова започнахме да ги кръщаваме на различни места по света. Сега им поставаме наименования на неща, които ни вдъхновяват, като лятна ваканция. Понякога е странна игра на думи, някакво забавно словосъчетание. Най-важното е имената да бъдат запомнени", казва пред Los Anegeles Times Сузи Вайс-Фишман, вицепрезидентът на OPI.

Who Needs a Prince? - OPI, Снимка: prettyseaeagle.wordpress.com

Гленис МакКарти обаче е непоколебима в становището си: „Няма никакво извинение за имена, които обиждат потенциалните клиенти".

Ето и кои са най-обидните, анти-женски имена на лакове за нокти:

Утре, детоксикация! - Sephora Collection

Преди да ти изневери - Deborah Lippmann

Омъжи се за милионер - China Glaze

Мръсна уличница - Matresse

Татенце - Essie

Айрис, аз бях по-слаба- OPI

Жена трофей - Essie

Наистина не съм к*рва - Naughty Nailz

Наистина не съм сервитьорка - OPI

А ето и кои са най-вдъхновяващите „цветове":

Кой се нуждае от принц? - OPI

Мога да бъда розова - Sally Hansen

Нахлуваща сила - Essie

Смела - POP Beauty

Аристотел в бутилка - Glamorous

Безкрайни възможности - Revlon

Розово бъдеще - OPI

Аз съм силна - Essie

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари

roll ( преди 12 години )
Еми кой слага лак на 6 годишно дете беее?!?! Лаковете не са ни най-малко за деца....
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
M ( преди 12 години )
Sugar Daddy - това е наименование за мъж,които си има държанка,а не е сладурчето на татко...
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар