IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Цялата истина за спанака

29 юни 2011 11 38

... и ползата за фитнес маниака

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Автор: Камбер, info@tialoto.bg

Спанакът отдавна върлува из специализираните статии, посветени на здравословното хранене.

Отвсякъде се възхваляват неговите качества с пълно гърло и след време неминуемо се хващате, че си тананикате мелодийката от Попай Моряка, докато си приготвяте някакво спаначено ястие.

Тук ще говорим за предимствата и ползите, които може да допринесе растението за всички фитнес маниаци:

1. В натурална форма спанакът съдържа природния анабол Бета-екдистерон. Неговите качества, като стимулатор за увеличаване на мускулната маса, са доказани отдавна научно.

Често се случва изкуствено създадените таблетки да не съдържат това вещество, но ако заложите на спанака, той няма да ви подведе. В него гарантирано има Бета-екдистерон, при това в съвсем естествен вид.

Наистина, за да усетите действието на този фитостимулатор (една малка елитарна дума с латински корен - "phyto" – растителен от лат.) трябва да отбележим, че трябва да използвате растението редовно. Да не забравяме, че в спанака се съдържа октакозанол, който подобрява издръжливостта и насища с кислород мускулите и като цяло повишава мускулния тонус.

2. Салатата от спанак е всичко друго, но не и калорична храна. В една хомогенна смес от 100 г. спанак има общо 2г. протеин, 3г. въглехидрати и 2 г. фибри.

Казано на общоговоримия калориен език, това са само 20 калории! Но съвсем между другото, една порция спаначена салата ви подсигурява 510%(от препоръчителната за деня) ударна доза витамин К. Ако не знаете, този витамин усилва синтеза на белтък.

Добавете към това 160% от дневната доза на витамин А, който активно участва с синтеза на стероидните хормони.

3. И сигурно знаете, че витамините се усвояват най-добре при наличието на мазнини. Така че няма нищо лошо да си подправите салатката със зехтин.

Забравихме да споделим по-горе, че сред всичките полезни съставки, спанакът съдържа желязо, от което се нуждае тялото на всеки атлет. За да се усвои желязото е необходим витамин С. Диетолозите съветват да се добавят в салатата парченца ягоди, портокали, грейпфрут или да се полее със лимонов сок. Може да си приготвите простичка подправка – смесвате прясно изцеден спаначен сок с две лъжици зехтин.

 

Автор - снимка

КоментариКоментари