Изборът на храна определя до огромна степен теглото ви. За да отслабнете не само трябва да следите количеството, но и качеството на храната си. Напоследък има нова мода сред фитнес феновете и желаещите да отслабнат, а именно приемането на ферментирали храни. Причината е, че според специалистите те подобряват храносмилането и загубата на тегло.

Какво представляват ферментиралите храни

Ферментирането е процес, при който едно вещество се разгражда на две или повече вещества. Дрождите и бактериите са микроорганизми, които играят голяма роля в процеса на ферментация. Този процес използва като гориво съдържанието на захар при липса на кислород.

Важно е да се знае, че ферментирали храни като зеленчуците съдържат здравословни пробиотични бактерии, които подобряват храносмилателните процеси.

Ферментация и отслабване

Отслабването е следствие от подобрената храносмилателна система. Когато този процес работи безотказно и оптимално, имунитетът се повишава и е лесно да поддържате здравословно тегло.

Ферментация и възпалителни процеси

Според доста здравни експерти, когато има възпаление, се активират мастните клетки в тялото. Това индикира в мозъка, че тялото е в дистрес и складира мазнини, вместо да ги гори. Ферментиралите храни помагат да се намали възпалението в тялото, което пречи на процеса на отслабване. Различни изследвания показват, че вредните бактерии в стомаха водят до подуване, задържане на течности и напълняване. Така че е важно храносмилателната и отделителната ви система да работят нормално.

Други ползи от ферментиралите храни

Те са пълни с витамини и минерали (B12, групата B и омега 3 мастни киселини). Те помагат и за продуцирането на храносмилателни ензими, лактоза и млечни киселини, които подобряват процеса на храносмилане. Здравни експерти смятат, че ферментиралите храни помагат и в борбата с раковите клетки.