Едни от най-полезните храни за тялото са плодовете. Те са пълни с витамини, минерали, фибри. Заедно с изтъкване на ползите им, те винаги са били обвити с митове за начина на консумиране. Лекарите препоръчват да се хапва всеки ден сезонен плод в определено количество на едно основно ядене. Много научни текстове обаче стигат до по-сериозни наблюдения относно приема на плодове, а именно кога точно трябва да се консумират.

Най-доброто време за прием

Поради богатия си състав на полезни вещества, логично е хубаво да стартирате деня си с витаминозна бомба. Високите нива на фруктоза също са причина плодовете да са препоръчителни в ранните часове на деня. Тялото смила по-добре захарите сутрин.

Междинно хапване

Плодовете са идеален пълнеж между хапванията, защото засищат и ще ви предпазят от това да налетите на нещо калорично и не особено питателно.

Преди и след тренировка

Хапването на плод преди тренировка ще даде енергиен тласък на тялото, за да има възможност за добро представяне. След тежка тренировка пък плодовете помагат за по-бързо възстановяване и овладяване на глада, който ви е обзел и може да ви тласне към необмислено ядене.

Най-лошото време за ядене на плодове

Непосредствено преди сън: Идеята е лоша, защото те покачват нивата на кръвната захар и ще нарушат съня ви. Освен това е препоръчително да хапвате минимум 2 часа преди лягане, за да дадете достатъчно време на храносмилателната система да си свърши работата. Плодовете не са изключение от това правило.

Преди и след хранене: Необходими са минимум 30 минути преди или след хранене, за да консумирате плодове. Смесването им с друга храна може да причини подуване, затруднено храносмилане, газове и тежест в стомаха.

При диабетиците времевият период трябва да е поне час преди хранене и два след. По време на хранене: Освен че може да причинят нежелана реакция в комбинация с храна, те съдържат и много фибри, което ги прави трудносмилаеми.