IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

За трета поредна година Novartis България провежда информационната кампания срещу рака на гърдата „Времето е живот“

21 октомври 2025 15 30

Целта на кампанията е превенцията, а именно – профилактичните прегледи

Славена Вътова, лице на кампанията "Времето е живот"

Славена Вътова, лице на кампанията "Времето е живот"

На 15 октомври в град София се проведе едно прекрасно събитие под надслов „Времето е живот“, посветено на най-често срещаната форма на злокачествено заболяване при жените – рака на гърдата.

Организирана от Novartis България, националната кампания „Времето е живот“ е насочена към повишаване на информираността за профилактиката и ранната диагностика на рака на гърдата.

За трета поредна година Novartis България е в помощ на жените в България, насърчавайки ги да отделят време за себе си и да осъзнаят, че навременният преглед може да спаси живот.

новартис рак

Кампанията има ясен и човешки фокус – преодоляване на страховете, липсата на информация и табутата, които често са причина дамите да пропуснат профилактичния си преглед. 

В подкрепа на инициативата е реализирано проучване между Novartis България и Blue Point (2024), с резултати, които са още по-голяма мотивация кампанията да доведе до положителна промяна. Промяна, която не просто променя статистиката. Промяна, която спасява живот.

Според проучването, 52% от жените в България не посещават профилактични прегледи поради страх от евентуална диагноза.

46% от анкетираните дами не посещават прегледи поради затруднен достъп до специалисти, а 45% – поради липса на информация.

► 40% от жените пропускат да се прегледат поради финансови причини.

30% от анкетираните споделят, че прегледът им се струва неудобен.

За съжаление над 4 000 жени всяка година чуват диагнозата рак на гърдата.

славена Вътова,

„Времето е живот“ е социален ангажимент на Novartis България с основна цел – да направи профилактиката естествена част от ежедневието.

Кампанията приканва всяка жена да превърне грижата за себе си в навик – не от страх, а от любов към живота.

Всяка година кампанията е подкрепена от журналисти и популярни личности, а тази година водещо лице е Славена Вътова – известен модел, водеща, инфлуенсър и преди всичко – майка.

„Здравето е най-ценното нещо, което имаме. Наша отговорност е да се погрижим за него. Когато се чувстваме добре, ние можем да бъдем пълноценни към хората, които обичаме. Аз вярвам, че превенцията е здраве и редовно посещавам профилактични прегледи. Насърчавам и вас да го направите – за себе си и за вашите близки.“, сподели Вътова по време на откриването на събитието.

Напредъкът в науката и медицината все повече доказва, че пациентите с рак на гърдата имат възможност да водят по-дълъг и пълноценен живот, стига да бъдат диагностицирани навреме. Ранното откриване и последващото лечение означава само едно – диагнозата не е присъда. За целта профилактиката стои в основата на всички усилия.

Защото времето е живот – и най-добрият момент да се погрижите за себе си е сега.

Правете си профилактични прегледи редовно и мотивирайте вашите близки също да го направят. Защото здравето е живот!

Всички видеа, експертни материали, специализирани интервюта и ценна информация относно най-често срещаната форма на злокачествено заболяване при жените, са свободно достъпни в каналите на Novartis България – YouTube, Facebook и Instagram.

Автор - снимка
Автор на статията:
Донка Найденова

КоментариКоментари