Свалянето на килограми не е лесно. То зависи от фактори като възрастта, хранителния режим, индекс на телесна маса, генетичната предразположеност, движението на тялото, качеството на съня и други. В интернет има най-различни съвети за отслабване, някои от които са доста объркващи и могат по-скоро да ви навредят, отколкото да помогнат.

Съществуват много добавки, чиито реклами привличат с това, че с тях се отслабва с по-малко усилия, но повечето експерти по хранене са на мнение, че те са доста вредни. Някои от тях съветват консумирането на енергийни барчета вместо вредни храни. Те са богати на протеини и фибри, които подпомагат храносмилателния процес.

Полезни ли са енергийните барчета?

Те са вкусни, леки и може да стават както за закуска, така и за междинни хранения. Основното им предимство е, че техните нутриенти държат ситост за по-дълго. Повечето такива продукти са пълни с протеини и въглехидрати, но за съжаление някои от тях не са чак толкова полезни, защото имат високо съдържание на захар. Не се лъжете по опаковката им, на която може да пише „натурални“. Ако желаете да ги включите в менюто си, уверете се че са качествени.

Как да избирате енергийни блокчета?

1. Купувайте барчета, които са направени от продукти като зърнени храни, семена, фибри, ядки и сушени плодове. Специалистите по хранене и диетика посочват, че колкото по-малко съставки има в тях, толкова те са по-здравословни.

2. Проверявайте внимателно етикетите за съдържанието на захари. Едно барче не трябва да съдържа повече от 10 грама.

3. Купете си енергийно блокче, което съдържа повече сушени плодове като стафиди, кайсии, фурми, тъй като те придават естествена сладост и съдържат много витамини и минерали.

6 ядки и семена, които може да ядете всеки ден

4. Проверете съотношението между протеини и въглехидрати в бара. Правете разлика между двете. Протеиновите са по-подходящи за хората, които искат да намалят килограмите.

5. Избягвайте барчета, на които пише „без захар“. В тях има така наречените захарни алкохоли (заместителите на захарта), например ксилитол или малтитол, които са още по-вредни.

4 странични ефекта от консумацията на чиа

Пригответе си ги у дома

За да сте сигурни какво слагате в устата си, пригответе домашни блокчета. В интернет има най-различни рецепти. Ако обичате овесени ядки и сушени плодове, това може да са ви основните съставки. Вместо да ги подправяте със захар, може да използвате мед, стевия или друг здравословен заместител.

Как да приготвим: Домашни енергийни блокчета