Сутринта определя до голяма степен как ще протече денят ни. Закъсняването, хапването набързо или в движение, пиенето на кафе. Това са малка част от нещата, които прави всеки втори човек.

Знаете ли, че някои сутрешни навици определят как ще обядваме и вечеряме? Независимо дали тялото е изразходило всичките калории или е останала малка част от тях.

Вижте какво от навиците ви сутрин може да ви попречи да отслабнете:

1. Недостатъчна закуска

Закуската е много важна. Но не трябва да ядете каквото има в хладилника или на масата, а да си приготвите нещо специално за вашите нужди. Погрешно е да ядете по-малки количества рано сутрин, например 2-3 бисквити, които са ви останали в пакета.

Учени от университета в Тел Авив доказват, че солидната закуска, среден обяд и лека вечеря са най-ефективната комбинация за хора, които искат да поддържат едни и същи килограми. Иначе недостатъчното хапване за началото на деня предразполага човек към преяждане по-късно. А метаболизмът се забавя с всеки изминал час.

2. Четене на новини, „ровене“ в мобилния сутрин

Раздразнението, причинено от превъртането на сутрешните новини – било то във Facebook или различни сайтове, могат да имат отрицателно въздействие върху вашето здраве. Това ще ви подейства зле, ако страдате от хронична липса на сън. Смята се, че дългосрочният стрес предизвиква стволовите клетки да се превърнат в мастни. Причината е, че той активира така наречения механизъм на спестяване на калории. Вместо да отделяте време за различни пикантерии, изкъпете се, пийте кафе и закусете добре. Също така не разсрочвайте алармата, защото така започвате деня с напрежение.

3. Не се упражнявате

Сутрешните тренировки спомагат за увеличаване скоростта на метаболизма ви и намаляват апетита. Експеримент на екип от учени, ръководен от д-р Ема Стивънсън показва, че хората, които са свикнали да правят упражнения преди закуска, ядат по-малко храна през целия ден. Това най-вероятно се дължи на „събуждащия“ ефект на активностите като коремни преси, клекове и подобни. Ако не са хапнали нищо, някои хора се опитват да облекчат стреса, като си вземат нещо тестено на работа, което не е полезно. Проучването доказва още, че упражненията са 20% по-ефективни, ако са на гладно.

Какво се случва с тялото, ако ядете по 2 яйца на ден?

4. Похапвате вкусни неща за вечеря

Ако не можете да устоите на тортички, пасти, пици или някоя друга по-висококалорична храна, по-добре я изяжте на закуска или обяд без угризения, отколкото да се тъпчете с нея на вечеря. Така ако се движите до края на деня или спортувате, ще успеете да изгорите една част от калориите, в противен случай ще си легнете на пълен стомах и ще напълнеете повече.

5. Разхождате кучето набързо

Тези от вас, които имат куче за домашен любимец, сигурно обичат да го разхождат през уикенда. Но в работните дни е друго. Понякога така ви се спи, че ви се ще то само да излезе и да си свърши работата, след което да се прибере. Ако все пак се вдигнете и излезете навън за разходка, не бързайте да се прибирате. Потичайте заедно с кучето или повървете пеша.

6. Не пиете достатъчно вода

Тялото на един възрастен човек се състои от 55 до 60% вода, така че пиенето на чаша вода след събуждане не бива да се пропуска. През нощта тялото се дехидратира и с изгрева се нуждае от повече течности. Водата ускорява метаболизма, което намалява риска от натрупването на мазнини. Това също така помага на организма да се отърве от токсините. Може да пиете както топла, така и студена вода на гладно. Не само ще се освежите, но и ще намалите част от мазнините, които сте приели с храната.

Детокс за 7 дни: Как да прочистите тялото?

5 задължителни храни в кухнята за секси и здраво тяло