Редовната консумация на кисело мляко и други млечни продукти подобрява метаболизма. Това показва проучване, проведено в университета в Мейн.

Екипът изследва връзката между консумацията на млечни продукти, начина на хранене и физиологични показатели като индекс на телесна маса, обиколка на талията, кръвно налягане, кръвна захар, холестерол, както и навици като тютюнопушене и спорт. Той доказва, че хората, които ядат по-често млечни продукти, имат по-добър кардиометаболитен профил.

Комбинацията на кисело мляко с пресни плодове, също така похапването на зеленчуци, ядки и риба, избягването на безалкохолни напитки, са знак за по-здравословен начин на живот. Участниците, които се хранят по този начин, са били с по-ниска кръвна захар и по-малка обиколка на талията. За това допринася и по-малкото изпушени цигари и активното спортуване.

Защо да ядете повече кисело мляко и други млечни продукти:

Грижа за зъбите

В млякото има голямо количество калций, който лесно се абсорбира от тялото. Редовната консумация на млечни продукти предотвратява появата на кариеси.

По-здрави кости

Освен за зъбите, млечните продукти се препоръчват за заздравяване на костите и предотвратяване на остеопороза.

По-здрави мускули

Активните спортисти могат да пият прясно мляко след тренировка, за да може мускулите им да се възстановят по-бързо от натоварването. Витамините и минералите в млечните продукти като цяло намаляват възпалението в мускулите.

Чао на стреса

Благодарение на хранителните вещества на млечните продукти, стресът в тялото намалява след консумация. Неслучайно някои хора пият по чаша топло мляко преди лягане. То успокоява и помага за снемане на напрежението на мускулите, натоварени през дългия работен ден.

5 натурални пробиотика, които да приемате

Консумацията на мляко предпазва сърцето