Яде ли ви се нещо сладко в офиса следобед? Обичате ли да хапвате малко шоколад или торта преди лягане? Тялото ни се нуждае от сладко, но понякога прекаляваме с десертите.

Пристрастяването към захарта е причината за поява на диабет, затлъстяване и свързаните с него болести, сърдечносъдови заболявания и други. Според препоръките на Световната здравна организация, на ден трябва да ядем не повече от 6 чаени лъжички захар. Но по данни на Американската сърдечна асоциация, повечето хора в САЩ консумират 22 супени лъжици за деня, което е твърде много.

Все повече хора, които имат някакъв здравословен проблем, се ориентират към хранителни режими, в които избягват сладкото, млечните продукти и глутена. Здравите хора също се нуждаят от пречистване.

Ето няколко съвета на Tialoto.bg за това как да спрете захарта за една седмица:

1. Положителен подход

Отказването от захарта не може да започне с крайни лишения. Важното е да сте постоянни. Започнете постепенно да намалявате количеството, което използвате. След 2-3 дни, опитайте да пиете кафето си без захар. В началото ароматната напитка ще ви горчи, но после ще установите, че е въпрос на навик. Мислете за спирането на захарта като за нещо, което ще промени живота ви в положителен план.

2. Махнете захарта от дома

Следващата стъпка към постигането на целта е да премахнете захарта, която държите в дома ви. Ако нямате захарница пред себе си или знаете, че в кухнята няма пакет захар, няма да мислите за подслаждане на напитките. За да я заместите, яжте повече плодове. Те съдържат фруктоза, която е по-полезна за организма. Също така спрете да купувате пакетирани сладкиши за вкъщи.

3. Потиснете желанието за сладко

Похапването на сладки неща е свързано с навиците, които сме си създали. Например, винаги когато излизате с колегите следобед, си купувате кексче, кола или сядате пред телевизора с шоколад или сладолед в ръка. Винаги когато ви се прииска захар, се опитайте да я заместите с нещо по-полезно – пийте вода, хапнете парченце плод или малко ядки.

4. Кажете „НЕ“

Отново става дума за постоянството. Може да ви черпят в офиса или пък да сте на гости, където няма как да откажете на домакините. Но трябва! Бъдете учтиви и дори и да ви текат лигите при вида на някой десерт, не забравяйте каква е целта ви. Естествено, някои дни може да си позволите домашно направена торта или няколко парченца шоколад, но не прекалявайте.

5. Приготвяйте храната си у дома

Можете да намалите захарта в менюто си, ако си приготвяте по-голяма част от храната. Така вместо да се чудите какво има в бисквитите или вафлите в магазина, направете си домашни курабийки или здравословни барчета, в които да сложите по-малко захар или да я заместите със стевия (избягвайте аспартам и други изкуствени подсладители). Така ще знаете какво ядете.

6. Четете етикетите

Много пакетирани храни съдържат захар под формата на фруктоза, декстроза и други. Дори и да си купувате хляб, четете етикета добре, защото в него също има известно количество захар. Някои сосове и консервирани храни също са подсладени, затова някои ги обичат толкова. Ако не четете добре етикетите, ще консумирате както повече захар, така и други вредни съставки.