През последните няколко дни времето все повече ни напомня, че пролетта е близо. Преди да се сменят сезоните обаче, всеки от нас трябва да направи предварителна подготовка.

Житото съдържа безценни хранителни вещества и енергия. То има много полезни свойства за организма. Ето защо много хора ще прибегнат до житния режим, за да пречистят душата и тялото. Колко е правилно човек да се подлага на този вид хранителен режим и кои са предимствата му, обяснява нутриционистът Яна Данаилова.

„Това е завет от учителя Петър Дънов, който оставя в наследство за нас един пречистващ режим. Той се изпълнява три дни след февруарското пълнолуние. Сливаме се с циркадния ритъм на природата, използваме този доста благоприятен период, за да изчистим тялото от тежките храни през зимата“, посочи тя.

Данаилова е на мнение, че житният режим е един начин да се подготвим за идващата пролет. По думите ѝ, на ден се ядат само по 100 грама жито, няколко ябълки и няколко лъжици мед. Тъй като целта е пречистване, порциите са малки, като приетите калории трябва да са между 1 500 и 2 000 при жените и 2 500 – 3 000 за мъжете.

Режимът е съпроводен с отслабване, но при всеки е различно. „Трябва да влезем в този пост със смирение. Не бива да го изпълняваме по задължение“, посочи нутриционистът.

Специалистът по хранене посъветва хората, които до момента не са изпълнявали житния режим, да се информират добре за него преди да започнат. Основното, което трябва да знаят е, че житото се залива със 100 грама вода от вечерта, като на сутринта водата не се изхвърля, а може да се изпие, защото в нея попадат ценни елементи. Ако някои хора не обичат толкова жито, могат да го заменят с лимец или елда (при непоносимост от глутен).

„Житният пост трябва да продължи 30 дни, тъй като не е добре да стресираме тялото си. Стоте грама жито трябва да ги разделим през целия ден“, каза още Данаилова. Тя изтъкна, че при някои хора този вид пречистване е съпроводен с дискомфорт. Ако човек се почувства замаян, отпаднал и няма достатъчно енергия, по-добре е да помисли за здравето си и да преустанови режима.

Диета без глутен – кои са предимствата ѝ?