За никого не е тайна, че движението е здраве. Ако човек спортува и се храни по правилния начин, се чувства по-добре и има контрол над теглото си. Така е, но през зимата тонусът на повечето хора пада и е трудно да се мотивират за тренировки. Отделно студеното време ги кара да се приберат вкъщи след работа.

Ако и вие сте от хората, които са посетили фитнеса само един път за този сезон, но имате нужда от раздвижване, ви трябва нещо, което да ви нахъса. На първо време си изгответе някакъв план и имайте предвид следващите наши съвети:

1. Изберете активността, която ви допада

Всички се сещат първо за фитнес, но освен него има множество часове по табата, народни и спортни танци, кикбокс, пилатес, степ, аеробика, канго джъмпс и какво ли още не, с което ще влезете във форма и ще се чувствате прекрасно. Ако вдигането на тежести ви натоварва и го правите просто по задължение, за да отслабнете, потърсете нещо друго. Може да разгледате видеа в YouTube, от които да се ориентирате на какво да се запишете. Така ще намерите активността, която ви допада.

2. Вземете си подходяща екипировка

Купуването на дрехи за спорт е един от начините да се нахъсате. Да скачате с анцуга, който носите през почивните дни, е доста по-различно от това да го правите със специална екипировка. Има тениски и клинове, които са от така наречените „дишащи материи“, които улавят потта и ви дават пълна свобода на движенията. След това подберете подходящи маратонки, с които да не си натоварвате прекалено много стъпалата. Когато отидете на тренировка с новите си придобивки, ще имате по-голямо самочувствие и желание за спортуване.

3. Включете се в предизвикателство

Много блогъри и сайтове предлагат различни предизвикателства, в които може да се включите. Така например може да приемете 30-дневно планк предизвикателство, с което да стегнете корема или заедно с още други хора да излезете от зоната си на комфорт като всеки ден правите по едно различно упражнение.

4. Намерете си другарче за тренировки

Ако започнете да спортувате с още някого, то неговите постижения ще ви мотивират още повече. Не е хубаво да се сравнявате прекалено с другите, но все пак онова, което прави вашето другарче може да ви направи по-самодисциплинирани и нахъсани. Когато виждате, че Петя ходи на аеробика 2-3 пъти седмично и има плосък корем, ще си кажете: „Не мога ли и аз като нея, толкова ли е трудно?“. Освен това когато спортувате с някой друг, винаги може да научите нещо ново и да се забавлявате.

5. Не си поставяйте големи цели

Ако имате грандиозен план за тренировки, много бързо ще се откажете, ако не постигнете целта си. Бъдете реалисти и имайте повече търпение. Няма как да отслабнете веднага или да натрупате желаните мускули за 2 дни, всичко става с постоянство. Първо заложете на по-дребни перспективи – например да започнете с определени тежести, после да включите ластици при разтягането, след което да използвате надуваема топка или да тичате по-дълго време. Всяка малка победа е крачка напред по пътя на целта.

6. Възнаградете усилията си

Винаги когато отчетете някаква промяна в спортуването, възнаграждавайте себе си за усилията. Ако треньорката по табата ви похвали и данните на кантара ви харесват, отидете на кино и празнувайте или си позволете да хапнете един бонбон или някакъв любим десерт (но не се тъпчете). Бъдете организирани и си записвайте резултатите, за да правите сравнение.

7. Използвайте социалните медии

Facebook например, е място, в което може да намерите много информация за хранителния режим, който сте започнали или за активностите, от които се интересувате. След това е добре да отсеете онова, което ви е нужно. В различни групи и страници може да намерите споделен опит от хора, които вече са минали по този път. Не се притеснявайте да задавате въпроси, но и не приемайте всички съвети за чиста монета. Всеки организъм е различен.

10 от най-вдъхновяващите цитати от спортисти

Да свалиш 70 кг без спорт: При това без отказване на пържолите