През този сезон много хора се отпускат и натрупват повече килограми. Причините са много – навън е студено, не спортуват, нямат никакво движение, ядат твърде много вредни храни и са подложени прекалено на стрес. Но това как се чувстват физически е от особено значение за психичното им здраве.

С настъпването на пролетта ще дойде и пролетната умора, която може да развали плановете на някои за влизане във форма. За да подобрите тонуса си и да се раздвижите, е хубаво да започнете с няколко малки промени.

Ето 5 лесни стъпки, с които да подобрите здравето и формата си на прага на новия сезон:

1. Пийте повече вода

Организмът се нуждае от достатъчно течности, за да функционира нормално. Обърнете внимание на това какво е съотношението на соковете, газираните/подсладени напитки и водата, които изпивате за деня. Препоръчително е да поглъщате минимум 1,5 л чиста вода, за да имате тонус. Ако предпочитате сладките напитки, заменете ги с чайове и отвари без захар, защото сладкото само увеличава дехидратацията на тялото.

За да пиете достатъчно вода, винаги дръжте пълна бутилка или чаша пред себе си, за да се подсещате. Ако и това не помага, сложете си приложение на мобилния телефон, което да ви известява.

2. Движете се

Оплаквате се, че имате паласки и коремче, а през почивните дни не правите нищо, за да се разделите с тях. На някои просто работата им налага да са в седнало положение в продължение на 8 или повече часа. Това застояване нарушава кръвообращението в краката. Много полезно след това е те да се движат – може да ходят пеша, да изкачват стълби, да ходят на фитнес, табата или друг вид активност.

Ако нямате финансова възможност за спортуване, това не е оправдание. Има много упражнения, които може да се изпълняват вкъщи или в парка. Старайте се да имате поне 30 свободни минути, които да запълните с различен вид физическо натоварване.

3. Кажете „Да“ на здравословното хранене

Ако сте се тъпчели с пица, снаксове и наденички през зимата, ще ви е трудно, ако се подложите на драстична диета. Но не е и необходимо. Да се храниш здравословно не значи да гладуваш и да се лишаваш от някои любими храни! Въпросът е да се самоконтролирате и да не се тъпчете както преди. Първо може да намалите приема на пържени храни, после да пробвате да ограничите пакетираните, най-вече сладкишите, пълни със захар. Наблегнете предимно на пълнозърнест хляб, зеленчуци, салати и плодове. Така ще подсилите тялото с естествени витамини и минерали.

4. Повече сън – по-малко черни кръгове под очите

Сънят е друг фактор, който играе важна роля за вашето физическо състояние. Дефицитът на сън увеличава риска от затлъстяване при хора от различна възраст. Причината е, че обмяната на веществата се забавя. Трябват ви поне 8 часа сън на денонощие, за да се събуждате отпочинали.

5. Повече здравословни навици

Горните четири стъпки са предпоставка за постепенното елиминиране на вредните навици. Прекомерната употреба на алкохол, например, може да ви донесе заболяване на сърцето или рак на белия дроб. Тя насърчава и стареенето на кожата, пушенето също.

За да сте пълни с енергия, опитайте се да ограничите стреса и мислете по-положително. Може да си направите дневник, в който да записвате всяка една промяна, да следите кои храни ви понасят добре и кои не. Хубаво е и да посетите личния ви лекар, за да си направите изследвания за някои витамини и минерали. Така ще знаете от какво се нуждае вашето тяло и няма да рискувате да приемате безразборно добавки, препоръчани от приятели. Хранете се и спортувайте в точно определено време, с което ще си изградите режим.