Движението е едно от най-ценните неща, които поддържат живота ни. До този извод са стигнали специалисти, чието изследване е публикувано в Journal of Epidemiology & Community Health.

Според учените, хората, които стоят често прави или имат възможност да спортуват или поне ходят по два-три часа на ден, са с по-малък риск от затлъстяване и са с по-ниско ниво на холестерола.

По мнението им, всеки десети случай на преждевременна смърт е свързан с ниско ниво на физическа активност и преди всичко със заседнал начин на живот. Дори само разходките, ако се случват достатъчно често – веднъж дневно, допринасят за подобряване на здравословното състояние на човека.

Много британци предпочитат да прекарват свободното си време, седейки удобно или излежавайки се. Освен това много хора са принудени да седят цял ден на работното си място в офиса. „Затова борбата със заседналия начин на живот може да донесе много ползи на общественото здравеопазване“, заявиха учени от Кралския университет в Белфаст.

Дори повърхностното наблюдение на хора, които водят заседнал начин на живот, през последните 3-4 години показва, че сред тях затлъстяването, повишеното ниво на холестерола, диабетът, сърдечните и сърдечносъдовите болести са няколко пъти по-чести, отколкото сред другите хора. Учените ползвали данни не само за Великобритания, но и за други развити страни в света. По мнението им, най-проблемна е ситуацията в страните с развита икономика.

Оказало се, че всеки трети британец страда от недостатъчна двигателна активност и прекарва около 6 часа дневно, седейки или лежейки пред компютърния екран. Това води до гореспоменатите здравословни проблеми и заболявания, от които ежегодно умират близо 70 хиляди жители на Обединеното кралство.

Най-честата причина за преждевременна смърт е диабет тип 2. У водещите заседнал начин на живот вероятността от появата му е почти два пъти по-голяма, отколкото у другите хора.

При това заради недостатъчната двигателна активност у всеки шести диабетик се появява невъзприемчивост към инсулина.

Учените заключиха, че заседналият начин на живот е огромна заплаха за здравето на милиони хора. Тя обаче може да се избегне, ако нивото на физическите натоварвания се увеличи с 50 на сто. Редовното спортуване, физическите упражнения, отказът от консумация на вредни храни и здравият сън могат да променят нещата.