Пролетта носи аромат на цъфнали дръвчета, настроение, желание за разходки сред природата, но и умора. Човек е по-муден при смяната на двата сезона, но ако след това усеща, че не може да върши ежедневните си дейности на 100%, значи нещо не е наред.

Замайване, често главоболие, отпадналост, липса на апетит, раздразнителност, са част от симптомите, които може да имате при пролетна умора. Някои хора не им обръщат внимание, защото понякога ги отдават на следствие от стреса на работното място или в семейството. Но неглижирането им може да причини по-сериозни проблеми.

До края на пролетта има доста време. Ето някои неща, които са много важни, ако искате да се избавите от ленивостта и мрачното настроение през пролетта:

По-малко стрес

Стресът може да засили пролетната ви умора. Когато напрежението се трупа в тялото, то започва да работи на по-бавни обороти. Ако не бъде облекчено по някакъв начин, организмът може да стигне до така наречения бърнаут (емоционално изтощение), депресия, понижена работа на имунната система и други. Когато усетите, че стресът завладява дните ви, вземете мерки. Ако не се спирате, започнете да използвате обедната си почивка – хапнете нещо без да бързате, разходете се на слънце и чист въздух. След края на работния ден оставете проблемите в офиса и намерете начини да релаксирате, за да „отработите“ преживения стрес.

Достатъчно сън

Как да имате енергия и да не ви се доспива следобед, ако нямате качествен сън. При някои хора смените нарушават режима, но при други късното лягане е основният проблем. Освен че трябва да вечеряте поне 2-3 часа преди заспиване, е добре да си лягате по-рано, ако искате да подобрите качеството си на живот и да не изпитвате умора на другия ден. Необходими са ви поне 7-8 часа, за да бъдете свежи и заредени за нови предизвикателства. Ако имате възможност, поспивайте и следобед. Така ще държите далеч пролетната умора.

6 причини да изпитвате непрестанна умора

Променете хранителния режим

Начинът, по който се храните, оказва голямо влияние върху това как се чувствате. Ако нямате време за по-питателна храна, ядете на крак, предимно пакетирани и пълни с вредни съставки неща, ще изпитвате отпадналост, главоболие, а концентрацията ви ще е доста ниска. Също така, ако не закусвате, но за сметка на това се тъпчете на обяд или вечеря, също не е здравословен вариант. Яжте сутрин, обед и вечер, с баланс. Пролетта е идеалното време да се възползвате от копривата, спанака, пресните салати, лук и други неща от градината, пълни с витамини, минерали и фибри. Намалете захарта или просто си правете сладкишите у дома, за да са по-полезни, ограничете пърженото и въглехидратите.

Внимавайте с кафето

Кофеинът е онова нещо, без което не можем сутрин, но употребата му в останалата част на деня е спорна – на едни се отразява добре, на други зле. Повече от едно кафе на ден може да увеличи главоболието, да засили дехидратацията на тялото и умората. Освен това, попаднал в организма след 17 часа, кофеинът засилва безпокойството и води до безсъние.

Движете се

Зимата вече е зад гърба ни. Вече нямате оправдание, че ви е студено и няма къде да се разхождате. Най-добре е да започнете някакъв спорт, но и простите неща като разходки в парка, ходене пеша по стълбите, каране на колело, скачане на въже, също вършат работа. Важно е да се движите достатъчно всеки ден. Така ще имате достатъчно енергия.

Пийте вода – над 1 литър

Има хора, които просто не са свикнали да пият много вода, а това е от съществено значение за състоянието на организма, който лесно се обезводнява. Възрастните трябва да пият поне по 2 литра вода през пролетта. Тя подобрява метаболизма, насърчава физическото и ментално здраве, прави кожата по-гладка и сияйна, предотвратява изсушаването на косата, намалява риска от досадното главоболие.

5 начина да останете мотивирани за тренировка след работа