Смутитата са перфектното решение, когато се опитвате да свалите килограми. Освен че освежават, те притъпяват и нездравословния глад, който се появява през деня и често ви кара да посегнете към нещо забранено.

Тези плодови сокове съдържат в себе си много основни хранителни вещества, а фактът, че се правят от плодове и зеленчуци, издига смутитата като една от най-важните напитки по време на отслабването. Все пак обаче не трябва да пускате всеки плод или зеленчук в блендера и да ги миксирате. Трябва да добавите точното количество от всяка съставка, за да направите вашата напитка здравословна и засищаща.

Предлагаме ви пет лесни рецепти за смути, които можете да направите у дома.

Тиквено смути

Тиквата е богат източник на антиоксиданта бета-каротин. Това хранително вещество помага да се забави процесът на стареене. Чаша варена тиква съдържа около 3 грама фибри и 49 калории, което е добре за поддържане на теглото.

Съставките за една чаша тиквено пюре са една чаша неподсладено бадемово мляко с ванилия, половин банан и щипка канела.

Начин на приготвяне: Смесете всички съставки в блендера и сте готови. За вкус може да добавите и половин чаена лъжичка мед.

Зелено смути

Този вид смути е перфектно за начало на деня. Една чаша от зеленикавия сок ще повиши нивото на омега-3 мастни киселини в организма, както и ще ви зареди с важни витамини и минерали.

За да направите такъв вид смути са ви нужни 1 чаша пресен спанак, половин резен авокадо, 1 чаша неподсладено бадемово мляко и 1 супена лъжица ленено семе.

Начин на приготвяне – смесете всички съставки в блендера и сте готови с питието си за закуска.

Смути с горски плодове и чиа

Смутито от боровинки е силна хранителна бомба, тъй като съдържа достатъчно количество фибри и протеини. То потиска апетита ви и ви кара да се чувствате по-сити за по-дълъг период от време. Освен това, семената чиа помагат за намаляването на стреса.

Съставки: 1 чаша обезмаслено кисело мляко, 1 чаша замразени горски плодове – боровинки или ягоди, 1 супена лъжица екстракт от ванилия, 1 супена лъжица семена от чиа.

Начин на приготвяне: Смесете съставките в блендера и може да го пиете между храненията си, за да потиснете глада за нещо сладко и нездравословно.

Бананово смути с канела

Бананът е чудесен източник на калий, витамин C и фибри. Овесът в комбинация с бананите ви държи сити за по-дълго време. Комбинацията също така помага за регулиране на нивото на кръвната захар и засилва метаболизма.

Съставки: 1 чаша неподсладено бадемово мляко, половин чаша овес, 1 банан, 1 супена лъжица фъстъчено масло, половин супена лъжица канела и малко мед за вкус.

Начин на приготвяне: Сложете всичко в блендера и го смесете до получаване на фина консистенция.

Смути от моркови

Морковът е пълен с множество основни хранителни вещества и е перфектен за отслабването. Освен това млякото и гръцкият йогурт ви дават нужната доза протеин и калций. Чиа семената поддържат количеството фибри в тялото ви.

Съставки: 1 чаша нарязан морков, 1 чаша манго, 1 чаша ананас, 1 чаша ягоди, половин чаша обезмаслено мляко или неподсладено соево мляко, 1/4 чаша обезмаслен гръцки йогурт, 1 супена лъжица семена от чиа.

Начин на приготвяне: Смесете всичко в блендера и го пийте, когато се почувствате гладни.

Снимки: iStock