IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Авокадо вместо майонеза. Ще напълнеете ли?

12 октомври 2019 09 00

Има и здравословни мазнини

Istockphoto

Уикендите „плачат“ за вредна храна. Няма по-хубаво от това да поспите до късно, да пиете едно хубаво кафе и да се размотавате, докато дойде време за обяд. Тогава излизате и взимате едно парче пица от най-близкото място за бързо хранене. Слагате отгоре обилно количество майонеза, кетчуп, разполагате се удобно и всичко е точно.

Майонезата е един от продуктите, който често използваме. Дали ще си я намажем на филийка, ще овкусим с нея спагетите или салата от прясно зеле, тя е пълна с мазнини, които не са съвсем диетични. Но кой го интересува, щом му е вкусно?!

В едно бурканче майонеза има около 65% растително масло и яйца. Най-често се използва слънчогледово олио, което си е калорично и може да повиши теглото.

Ако обичате да похапвате майонеза, но искате да водите по-здравословен начин на живот, трябва да намалите приема ѝ, дори да го спрете. Причината е, че само в една лъжичка изядена майонеза има около 12 грама мазнини и близо 100 калории. Колко ще се получат, ако без проблем си хапнете поне 2-3 филийки с майонеза?

Все пак, тялото има нужда от някакво количество мазнини. Затова, когато спрете да ядете майонеза или си позволявате рядко, може да я заместите с други продукти като:

Авокадо

Да, сигурно ще си кажете: „Писна ми от това авокадо! Баба ми само авокадо е яла...“. Плодът е известен като суперхраната, пълна с антиоксиданти, които прочистват тялото, но друго нейно предимство е, че съдържа омега 3 и 6 мастни киселини, които пак са вид мазнина, но полезна. Може да хапвате авокадото в салатата или да си направите нещо като домашна майонеза, като смачкате добре едно заедно с 1 варено яйце.

Песто

Идеално е за спагети. Ако сте си приготвили паста, овкусете я с песто вместо с майонеза. Традиционният италиански сос, в който има ароматен босилек и качествен зехтин, е богат на минерали и антиоксиданти.

5 продукта, които трябва да забравите след тренировка

Зехтин

Като стана дума за песто, неслучайно в него има зехтин. Маслиновото олио се използва в много диетични режими. То е по-здравословният вариант на слънчогледовото олио, защото от неговите мазнини не се пълнее.

Специален сос

За да направите вкусен дресинг, подобен на някои, в които се използва майонеза, смесете малко горчица със зехтин, лимонов сок, сол/черен пипер на вкус. След като ги разбиете добре, ще получите вкусен сос, който е значително по-лек и полезен.


Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари