IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

4 мита за нисковъглехидратните диети

30 декември 2019 08 30

На какво да не вярвате

Снимка: Istock

Нисковъглехидратните диети набраха голяма популярност през последните години. Това са хранителни дълготрайни планове, в които се изисква нисък прием на въглехидрати и често се налага да се премахнат цели хранителни групи от дневната консумация на човек.

Като всичко модерно обаче и това има своите критици и привърженици, което създава поле за популяризиране на доста погрешна и объркваща информация. И така се раждат митовете…

Мит 1: Ниско въглехидратната диета е вредна за сърцето 

Не един и двама „експерти“ предупреждават, че диета с ниско съдържание на въглехидрати е вредна за сърцето, тъй като повишава нивото на холестерол и мазнини в организма в дълготраен план. Това от своя страна е предпоставка за сърдечно-съдови проблеми.

Някои изследвания обаче предполагат, че нито „диетичният“ холестерол, нито наситените мазнини имат осезаем негативен ефект върху сърцето ни. Напротив даже точно обратното – може да се подобри състоянието на сърдечно-съдовата система чрез намаляване на триглицеридите в кръвта, повишаване на полезния холестерол , понижаване на кръвното налягане и редуциране на възпаленията. 

Мит 2: Диетата ви лишава от хранителни съставки 

Друго схващане, което е погрешно разбирано е, че при драстично ограничаване на въглехидратите в тялото, човек автоматично се лишава от важни хранителни съставки и витамини, тъй като ограничава и консумацията на плодове, варива и зеленчуци.

Това не е съвсем вярно, тъй като дори при нисковъглехидратния режим на хранене са позволени около 50 г, в които може да включите доста зеленчуци, горски плодове, ядки и семена. На практика дори да докарате дневният прием на въглехидрати до 100-150 г , вие пак сте на ниско въглехидратен режим. 

Мит 3: Пречи на спортната ви форма

Атлетите като цяло приемат много въглехидрати, тъй като им трябват за енергия. Пониженият прием на тази група може да се отрази на спортното ви представяне, но това е само временно. Веднъж тялото да свикне да гори мазнини вместо въглехидрати и енергийните ви нива отново са в норма. 

Мит 4: Съдържа прекалено много протеини

Има различни видове на нисковъглехидратни диети и не всички залагат на висок прием на протеини. В повечето случаи при този тип режими се покачва приемът на мазнини. В случай, че целите отслабване, трябва да увеличите протеините. На практика от вас зависи какво ще е съотношението на включените хранителни групи и коя да увеличите за сметка на въглехидратите. 
 

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари