IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Диетичните напитки подпомагат напиването

13 февруари 2013 13 00

Спестявате калории, но се напивате по-бързо

Снимка: Dreamtime

Снимка: Dreamtime

Най-често дамите са тези, които поръчват диетични напитки. Неслучайно единствено жени рекламират този вид напитки. Сара Джесика Паркър, например, участваше в реклама на най-популярната марка безалкохолни напитки, но рекламирайки нейната освободена от захар версия. Обикновено жените предпочитат „sugar free” напитките, защото искат да се предпазят от някоя и друга допълнителна калория. Въпросните напитки наистина са по-бедни откъм калории, но пък имат един важен недостатък.

Оказва се, че напитките без захар могат да ви помогнат в напиването, предупреждават учените. Жените, разбира се, са най-уязвими, защото те са най-многобройните консуматори на нискокалоричните продукти. Изследователите стигнали до това заключение след проведен експеримент, в който участвали мъже и жени.


Доброволците посещавали лабораторията три пъти. Първия път те консумирали водка с нормална напитка, включваща захар в състава си. По време на следващото си посещение участниците пили водка заедно с диетична напитка, а третия път единствено безалкохолни напитки.

Резултатите били поразителни. Когато доброволците пили водка заедно с диетична напитка, попаднали в плен на алкохола много по-бързо, отколкото когато съчетали водката с нормална напитка. Тъй като жените са почитателки на напитките без захар, експертите смятат, че е редно дамите да бъдат предупредени за неочаквания ефект, пише вестник Daily Mail.

Данните били обобщени въз основа на два основни компонента: чувство на интоксикация и неспособност за шофиране. Смята се, че напитките със захар, както и останалите захарни продукти, забавят преминаването на алкохола в кръвта. В диетичните напитки обаче, подсладителите не успяват да притъпят ефекта от алкохола.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари