Повечето от хората смятат, че диетата им е ефективна, когато се качат на кантара и видят бързи резултати. Това обаче съвсем не е единственият и най-правилният измерител на това дали са на правилния режим.

Като за начало, за да работи диетата за вас, трябва не само да подобрявате визията си, но и да се чувствате добре. Вижте следните няколко знака, които ще ви ориентират дали трябва да продължите с режима си:

Не сте изнервени

Когато се разделите с калоричните и нездравословни храни и започнете да се храните здравословно, не само тялото, а и умът ви ще се почувства щастлив. Т. нар. „джънк фуудс“ не съдържат полезни хранителни съставки и след дълготрайна консумация причиняват недостиг на витамини и минерали в тялото. Правилните хранителни съставки повишават нивата на хормони като допамин, окситоцин и ендорфини, които ви помагат да подобрите настроението си.

Чувствате се леки и сити

Дори да сте хапнали по-голяма порция, когато храната е качествена, тя не ви тежи и не затруднява храносмилането. В резултат на което вие не се чувствате подути.

По-силен метаболизъм и храносмилане

Правилната диета не само подхранва тялото и го зарежда с полезни вещества, но и засилва метаболизма и подобрява храносмилането. Запекът вече е мираж и не се изненадвайте, ако ви се хапва на всеки 2 часа. Просто всички системи вече работят на пълни обороти.

Имате енергия

Много от диетите залагат на калориен дефицит, вследствие на което нямате никаква енергия и се чувствате отпаднали. Откъде сили за каквото и да било? От друга страна, ако спазвате точния режим, вие ще имате тонус и енергия да вършите чудеса, защото тялото ви е заредено с полезни съставки и се чувства готово и в кондиция да работи.

Дрехите ви стоят по-добре

Да си дойдем на думата. Отслабването има видими измерения. Все пак колкото и добре да се чувствате, ако след месец дори нямате никакъв видим резултат, нито един сантиметър или килограм надолу, значи трябва да промените нещо в режима си.

Не изпитвате глад за „джънк фуудс“

Когато тялото ви получава необходимите хранителни съставки, кръвната ви захар поддържа добри нива, сити сте и хормоните ви са в норма, което означава, че няма да изпитвате пристъпи на глад и то за някои специфични нездравословни храни.

Изводи

Кантарът и метърът не са най-значимите индикатори за успешен хранителен режим. По-важно е как се чувства тялото ви и стомахът ви. Когато спрете да изпитвате нужда да съгрешавате с тези калорични и неполезни храни, вие сте на правилния хранителен режим.