Чувате думата картоф и заставате нащрек. Казвали са ви, че той е само въглехидрат и е лоша храна за вашия режим. Да, ама не съвсем. Картофът е полезен зеленчук и приготвен правилно няма да навреди на режима ви.

100 г картофи съдържат около 100 калории и 0 г холестерол!

Нека да разчленим заедно един среден картоф:

Протеини: 5 г

Калории: 160

Фибри: 3 г

Захар: 1 г

Мазнини: 0,2 г

Въглехидрати: 38 г

Натрий: 11 мг

Какво представлява картофената диета?

Това е кратък период – 3-5 дни, в който не ядете нищо друго освен картофи. Имайте предвид, че консумирате само картофи без екстри като масло, сол, олио и т. н.

Истината е, че тази диета работи единствено и само заради калорийния дефицит, който се създава и защото безсолните варени/печени картофи помагат да изхвърлите излишната течност от тялото. Когато обаче приключите ограничението, килограмите ви ще се върнат.

Картофът сам по себе си има полезни съставки и е бавен въглехидрат, което означава, че ще ви държи сити, но диетолози не препоръчват да оставате само на картофи дори няколко дни, тъй като ще лишите тялото от много ценни съставки.

Кога е подходящо да ядете картофи?

Като цяло въглехидрати е хубаво да се ядат до обяд, тъй като трябва да дадат на тялото е енергия. Бавните въглехидрати са по-тежки и се разграждат по-бавно от тялото, затова не ги консумирайте вечер. Освен това се старайте да хапвате картофите варени или печени, а не пържени! Те стават в пъти по-калорични заради всички екстри, които им добавяте – олио, сосове, подправки.