Напоследък все повече споменаваме за безбройните полезни свойства на броколите.

Обаче проблемът с етикета „суперхрана“ е, че като се лепне веднъж, приковава вниманието. И го отвлича от традиционните похапвания, с които сме свикнали.

Имаме предвид, че карфиолът е далеч по-характерен за българската кухня от броколите, а е не по-малко ценен за организма ни.

Бялата му разновидност, която е най-разпространена у нас, както и лилавите и зелените сортове, имат много достойнства, които често са омаловажавани.

На първо място карфиолът е нискокалоричен – в 100 грама има едва 25 калории и само една от тях идва от мазнини.

В същото количество се съдържат и 3 грама фибри, което е 10% от дневната доза. А достатъчното количество влакнини в диетата спомага за контрол над теглото и намаляване на холестерола.

Цветното зеле, както още наричат зеленчука, съдържа голямо количество витамин С, особено ако е отгледано през слънчевите месеци.

В 100 грама могат да се съдържат до 80% от дневната доза от най-добрия приятел на имунната ни система.

Калият, който нормализира кръвното налягане, и витамините от В групата, които дават енергия, също са сред положителните страни на карфиола.

Освен това няколко различни проучвания показват, че в розичките на зеленчука се съдържа прилично количество естествен лецитин, който стимулира паметта.

Когато се приема от бременни, този елемент пък участва в правилното развитие на нервната система на бъдещото бебе.

Не на последно място, в карфиола има малко растителен протеин, който се усвоява далеч по-лесно отколкото този в бобовите растения например.

Струва ни се, че всички тези безспорни качества на цветното зеле ще ви накарат да го включвате по-често в менюто си. Открива се лесно, при това целогодишно, и заслужава вашето специално внимание.