Мног
харесваме оранжевия цвят и често си прилагаме успокояващи и развеселяващи терапии с него.

Нали се сещате - декориране с оранжеви цветя, фигурки и салфетки, похапване на праскови и кайсии или пък припяване на „О-о-оранжево небето...“ (абсолютно винаги с различен текст).

Не беше изненада, когато разбрахме, че оранжевият цвят и в храните говори за уникални здравословни и разкрасяващи свойства.

Особено препоръчителни са те през лятото и началото на есента, когато освен, че са в изобилие, предпазват кожата от вредното влияние на слънцето.

Съдържанието на веществото бета каротин (провитамин А) стои в основата на хранителните им качества.

Правилото важи, че колкото по-светло оранжеви са зеленчуците или плодовете, толкова повече бета каротин се крие в тях.

Въпросното вещество ни е добре познато и най-често го свързваме с морковите.

То обаче е съставна част и на прасковите, нектарините, кайсиите, мангото, портокалите, мандарините, райската ябълка, тиквата, пъпеша, оранжевите чушки и домати, сладките картофи и подправката джинджифил.

Бета каротинът има защитно действие върху кожата и лигавиците в тялото, помагайки им да се предпазят от влиянието на слънчевите лъчи.

Освен това, честият му прием създава естествен оранжевеещ пигмент и еластичност на кожата, който й придава здрав и красив вид.

Ежедневната доза оранжеви храни, която дерматолозите препоръчат е между 100-200гр. на ядене.

Така че, заредете дома и работното място със свежи оранжеви вкусотии и гледайте да ги похапваxте редовно.

Най-много да се заситите с витамини и здраве.