Движението е живот. Чували сте го, знаете го и все пак още не сте сред хората, които се движат/спортуват активно. Често причината хората да не живеят активно е фактът, че не знаят какво точно да правят, макар да имат цели – да се стегнат, да отслабнат, да подобрят здравето си.

Най-лесно е човек да отиде във фитнес зала и да си наеме персонален треньор, който да го води по пътя към промяната. Това обаче е скъпо удоволствие и не особено гъвкаво във времето. А и много хора не си падат по фитнеса и не искат да се ограничават с него.

Какво да правите и как да намерите подходящия за вас план тогава?

Вижте няколко важни точки, на които да обърнете внимание преди да се спрете на конкретен спорт/режим.

Дефинирайте целта си

Отправната точка към това как ще раздвижите тялото е да знаете какво искате да постигнете. Упражненията за отслабване се групират по един начин и с определена интензивност, тези за трупане на мускули по друг, за подобряване на гъвкавостта, заздравяване на ставите, релакс или рехабилитация по съвсем различен.

Разберете какво харесвате и какво не

Със сигурност няма да ви допаднат всички упражнения, които трябва да правите, но за да сте мотивирани и постоянни, трябва да харесвате това, което ще правите. Ако обичате танци например, шансът да постигнете резултати (отслабване, разтягане, гъвкавост) е много по-голям, ако се запишете на стрийт денс, танго, зумба, латино танци и т. н.

Преценете времето си

Освен ако не спортувате у дома, ще трябва да се съобразявате с определено време за часовете за спорт. В зависимост от начина си на живот (тип работа, кога лягате и кога ставате, колко време можете имате желание и възможност да отделите на една тренировка) изберете такъв тип тренировки, които ще се впишат лесно в деня ви. Колкото по-лесно и плавно те навлязат в ежедневието ви, толкова по-голям е шансът да се задържат там. А ключът към успеха е в постоянството.

Не обвързвайте движението единствено с отслабване

Дори крайната ви цел да е именно тази, ако спортувате единствено и само, за да се премерите след това на кантара, мотивацията и интересът ви бързо ще спаднат. Още повече, ако имате нереалистични представи и очаквате да свалите килограми още първите две седмици. Това е процес, който изисква време и упоритост и е обвързан много силно с това каква храна приемате.

Движението трябва да помага, а не да пречи

След като вече имате отговорите по предните няколко точки е време да нагласите интензивността. Имайте предвид, че тренировките трябва да ви изпълват с живот и енергия и да ви помагат да сте по-тонизирани, а не обратното. Не се спирайте на спортове, които ви изцеждат и в желанието си да направите супертяло самите вие се тормозите. Всичко трябва да се случва с мярка.