Йогата е добро упражнение за психическото, физическото и духовното състояние. Тя набира все по-голяма популярност сред хората от всяко поколение и им помага да се откъснат за определено време от външния свят. По този начин те получават нужната доза спокойствие и се зареждат с положителна енергия.

Много хора обаче предпочитат да практикуват йога след края на работния ден, мислейки, че това ще им помогне да преборят напрежението и нервността. Някои експерти обаче съветват, че е най-добре да практикувате такъв вид упражнения сутрин, за да може да започнете деня си подобаващо.

Учените обясняват, че йогата сутрин може да ви донесе доста положителни ефекти. Един от тях е позитивното започване на деня. Това може да ви помогне да се преборите с болките или схващанията, които сте получили по време на сън. Също така, започването на деня с йога е предпоставка за един добър ден и страхотно настроение дори и по време на работа.

Друг плюс от сутрешната йога е ускоряването на метаболизма. Тя поддържа нивото на кръвната захар в норма и спомага за по-доброто храносмилане през остатъка от деня. Освен това йогата повдига настроението и намалява нивата на стрес и неспокойство. Спомага за това тялото и умът ви да се чувстват спокойни през целия ден.

Друга теория обаче е коренно противоположна на първата. Някои учени смятат, че сутрешната йога е трудна за практикуване именно заради схващанията през нощта.

По този начин, тялото ви може и да не е от най-гъвкавите и да не може да изпълнява правилно всички упражнения. Другият минус е ранното ставане. За хора, които са свикнали да лягат късно или пък работят нощно време, сутрешната йога със сигурност не е най-доброто занимание.

За тях учените предлагат вечерните упражнения. Те смятат, че тогава човек се чувства по-готов да предприема каквито и да е занимания. Чувствате се по-затоплени и тялото ви е събудено и подготвено за всякакъв вид пози. Някои хора пък се чувстват и по-пълни с енергия при залез слънце, тъй като ставането рано сутрин им се струва доста трудно.

Друг полезен фактор на вечерната йога е това, че тя помага за по-доброто смилане на храната, която сте погълнали през деня. Освен това, спомага и за по-добрия сън през нощта, тъй като ви помага да се успокоите и да не мислите за незначителни неща.

Разбира се, и тук има няколко минуса, които си струва да се отбележат. Макар да помага за по-бързото заспиване, в някои случаи, прекалено натоварени упражнения могат да нарушат съня ви и да ви накарат да мислите за неща, които да ви държат будни.

Все пак, учените не могат да излязат с точен отговор на въпроса за най-доброто време за практикуване на йога. Всичко си зависи от човека, но най-важното, което трябва да запомните е, че трябва да сте със спокоен ум и да бъдете отпуснати. Намерете си тихо място и се фокусирайте върху дишането си.

Може да няма най-правилно време, но има най-грешно. И то е веднага след ядене. Починете си поне два часа след като станете от масата преди да започнете с йога упражненията.

Снимки: Pixabay