Понякога единственото, което ти трябва, за да бъдеш фотограф, е да уловиш мига. Разбира се, все пак трябва да владееш някои тънкости, като основната от тях е кадрирането.
"Суровата" фотография е свежа глътка въздух в света на силно стилизираната такава. Като човек на "суровия" обектив бих определила Ар Джей Шонъси (RJ Shaughnessy).
Той снима животът такъв, какъвто е. Без разкрасяване на ситуациите и хората, участващи в тях.
Това, което той прави, описано накратко, е превръщане на обикновеното в необикновено.
Гледайки неговата работа, устните сами се разтягат в усмивка. Някак непринудено, все едно слънчев лъч ненадейно те е погалил по лицето.
Като тийнейджър, той живее в къща с красноречивото име Death Camp (Лагер на смъртта) със своите състуденти от Arts Center College of Design в Пасадена.
Там създава своята първа серия снимки, носеща името на къщата - доста дръзка и смела, предлагаща живота на студента-артист в най-реалистичния му и буквален вид.
Като ценител на реалността, в която живее, Ар Джей често снима своите собствени приятели. А когато е някъде по работа, ги взима със себе си - за да предразположат моделите му и да "разчупят леда".
Очаквано, похватът му предизвиква комерсиален интерес. Автор е на рекламни кампании за Adidas, Urban Outfitters и Microsoft.
Докоснете се до живота, преминал през обектива му, но останал все така истински, в галерията горе. За повече: www.rjshaughnessy.com.
Още по темата: