Обикновено обръщаме внимание на моделите и дизайнерите в контекста на модни ревюта. Днес обаче вниманието ни привлякоха две рекламни кампании, които концептуално си приличат, въпреки различното послание, което носят.
Става въпрос за пролетно-летните кампании за 2010 на Вalenciaga и BCBG Max Azria.
И двете са в експериментален дух и са разчупени и изчистени, и в двете моделите "хвърчат" на светъл фон. И при двете е постигнат идеален синхрон между тоалетите и концепцията, но нали това е целта на всяка добре направена реклама.
Автор на първата е известният американсски фотограф Стивън Мейзъл, популярен с работата си за американския и италианския Vogue, както и с фотографиите на Мадона за Sex от 1992 г. Модели са Изелин Стейро, Мирте Маас и Патриша ван дер Флит.
Кампанията е създадена на принципа на колажа, метод, който става все по-полулярен в модната фотография.
Ключов елемент тук е симетрията, която граничи с перфекционизъм.
Усещането, което създава този "похват", може да се нарече "раздвижена статичност". Моделите сякаш са застинали в позите си, но едновременното им хоризонтално и вертикално разположение създава илюзията за динамика.
Автор на другата е швейцарецът Реймънд Майър, който също снима за Vogue.
Тук усещането за лекота и свобода на движенията е много по-изразено, отколкото при фотосите на Balenciaga.
Може би поради тази причина чувството в публиката, породено от непринудения баланс между моделите (който всъщност е продукт на перфектно използване на Photoshop) и артистизмът в позите, граничи с естетическата удовлетвореност, каквато обикновено се получава след посещението на някоя изложба.
За облеклата и аксесоарите и в двата случая няма какво да кажем - впечатляват както по отношение на цветовете, така и по отношение на дизайна.
Разгледайте ги в галерията горе и споделете мнението си.