Литературата винаги е била огромен фактор в света на изкуството. Само като си представя колко класически и модерни произведения са били екранизирани или превърнати в театрални постановки...
А някои от тях дори са подлежали на многократна (зло)употреба, превръщайки се от литературна класика в различни продукти на масовата култура.
Идеален пример за това е "Алиса в Страната на чудесата" ,но не на Тим Бъртън, а на Луис Карол, който със сигурност би изпаднал в пълно недоумение, ако беше сред нас.
Едно е сигурно - някои литературни произведения (особено в детския раздел) направо предизвикват верижна реакция и оказват влияние върху много сектори в рекламата и маркетингa като цяло.
Роалд Дал също е веществено доказателство ("Чарли и шоколадовата фабрика", "Fantastic Mr Fox”, “Матилда"...), a Meчо Пух и Хари Потър, ако можеха да оживеят от екрана, биха били милиардери.
Поредно свидетелство за това модерно явление в света на изкуството, забавлението и медиите, е една рекламна фотосесия.
Обувките от колекцията на Christian Louboutin за Fall/ Winter 2010 влизат в ролята на Алиса & Co за рекламната кампания на марката. Тя носи името "Stories”.
Няма дългокраки модели, разголена съблазън и жадни погледи. Само обувки в анимирана реалност.
Фотосесията (как ли само са позирали моделите...) е дело на Khuong Nguyen.
Сами по себе си те също са интересни, но странното е, че не са тези, които привличат първо погледа.
Представям си колко по-абстрактно и оригинално щеше да бъде със странните творения от колекцията Plato’s Atlantis на Alexander McQueen.
Кажете си присъдата, след като разгледате галерията горе.