IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Историята на Джани Версаче – създателят на модната империя Версаче

23 декември 2004 11 30

Историята на Джани Версаче – създателят на модната империя Версаче

Джани Версаче роден в Реджо Калабрия, Италия, на 2 декември 1946. На 25-годишна възраст решава да се премести в Милано, където работи като дизайнер за Genny, Complice and Callaghan.

През 1978 г. представя първата си дамска колекция, подписана с неговото име, на модно шоу в Palazzo della Permanente в Милано. През 1982 печели първата от многобройните си награди, които съпътстват кариерата му- “L'Occhio d'Oro”- за най-добър дизайнер на дамска колекция за периода есен/ зима 1982/83.

В нея той представя за пръв път металните аксесоари към дрехите, които се превръщат в емблема за Версаче-модата. Същата година той започва дългогодишното си сътрудничество с Миланската Ла Скала. Повече от десет години Версаче е дизайнер на костюмите на много балетни , оперни и театрални постановки, като си сътрудничи с Морис Бежар.

На 25 януари 1989 г. Версаче обявява откриването на “Ателие Версаче”, дизайнерската къща на модния ас. Това се случва на модна вечер, организирана от съпругата на тогавшния френски президент г-жа Митеран на гара Орсе в Париж , където е представен и филмът “The fortune of friendship”, който разказва за връзката между Версаче и Бежар. На 13 април същата година, в Castello Sforzes в Милано е открита изложбата “L'abito per pensare”, която, чрез исторически и социални интерпретации, представя 25 години активна дейност в областта на модата и театъра, съдбовен етап в развитието на историята на костюмите.

През юли същата година в Милано, Версаче представя Versus – нова модна линия за млади хора, която предлага нетипични теми за т.нар. ежедневно облекло.

През 1992 г. Версаче навлиза в парфюмерийния бизнес и представя парфюмът “Versus Donna” в Милано. На 28 май Версаче открива нов шоу-рум : тук, в пет-етажната сграда, намираща се на елитната Old Bond Street, работния свят на дизайнера е разгърнат в целия му блясък. Версаче е този, който прави костюмите за световното турне на Елтън Джон.

Дизайнерът участва в редица благотворителни прояви, неизменна част е и от световния културен живот.

През юли 1997 г. Джани Версаче е застрелян пред дома си в Саут Бийч, Маями, Флорида. На 23 юли основният заподозрян за убийството му е намерен мъртъв в навес за лодки на плажа в Маями.

След смъртта на дизайнера, компанията се поема от сестрата на Джани- Донатела Версаче. Тя продължава, по примера на брат си , да участва в благотворителни акции. Последната от тях е за набиране на средства за фондацията на Елтън Джон за борба срещу СПИН. Средствата ще дойдат от продажбата на ограничен брой кукли Барби, които ще са облечени в дрехи на Версаче. В мини-колекцията за Барби има елегантни и спортно-младежки дрехи.

Стотици са звездите, които са били рекламни лица на Версаче или по някакъв начин са били музи на модната империя.

В ранните 90-те години – ерата на супер моделите лица на марката бяха “свещеното трио” Линда Еванджелиста, Наоми Кембъл и Кристи Търлингтън.

Сред приятелите на Джани и по-късно на Донатела бяха и са супер звезди като Мадона, Елтън Джон, покойната принцеса Даяна, целия Холивуд и естествено новите поп-принцеси Бритни Спиърс и Кристина Агилера, които бяха и рекламни лица на марката.

Консолидирането на сектора обаче предизвика сътресения в модния гигант. За да се справи с трудностите Версаче ще прерасне в холдинг. Той ще обедини две оперативни дружества. Едното ще се занимава с индустриална дейност, а другото - с недвижимо имущество.

Капиталът на фирмата Gianni Versace S.p.A, която ще бъде шапка на двете компании, остава в ръцете на досегашните акционери - Санто Версаче, Донатела Версаче и дъщерята на Донатела Алегра.

Разделението се прави с цел да се преодолеят изпитваните в последно време финансови затруднения от компанията, след като оборотът за 2003 г. падна до 400 млн. евро, от 482,8 млн. евро през 2002 г. От Versace смятат, че операцията ще осигури по-добро изпълнение на дейностите на модната империя.

Оздравителната програма предвижда преструктуриране и развитие на индустриалната, търговската и административната дейност и осъществяването на по-голям контрол. Той ще се извършва от специален комитет по одит.

Лицензът за производство и дистрибуция на часовници с марката Versace е поверен на американската компания със 150-годишна история TIMEX.

В момнета Versace Group произвежда продукти с марките Versace, Versus, Versace Jeans Couture, Versace Sport, Versace Intensive, Versace Classic и Versace Young. Versace Home Collection предлага уникални колекции от луксозни аксесоари за дома.

Компанията има около 300 специализирани бутици в света, като освен това колекциите на компанията могат да се намерят в над 3200 обекта за продажба на луксозни стоки с различни марки.

В началото на ноември, търсейки нови решения и рекламни стратегии за бъдещото си развитие, Versace сключи договор за 12 млн. долара с поп иконата Мадона. Звездата ще бъде лицето на пролетната колекция на компанията за 2005 г. Мадона ще заснеме и специална фотосесия с един от най-хитовите световни фотографи Марио Тестино – точно десет години след като позира пред обектива на Тестино за първата си рекламна кампания за Versace.

КоментариКоментари