Дебатите колко слаби модели трябва да се показват в медийното пространство (списания, тв предавания и т.н.) продължават да са на дневен ред. Преди време Vogue се обяви срещу прекалено слабите момичета, които поставя на кориците си и които карат жените по света да гладуват, повръщат и спортуват до изнемощяване, за да заприличат на тях. След целия медиен шум покрай решението им обаче, промяна нямаше. Все още в модната библия може да се видят основно слаби топмодели и тук-там някоя звезда.
Ето че една марка реши да подкрепи „нормалните" жени. Тя няма влиянието на медиите, но пък има милиони клиенти по целия свят. Става въпрос за шведския лейбъл H&M, чието лице на лятната колекция 2013 е Бионсе.
И това не е случайно! Като оставим настрана, че дамата е световна звезда, тя няма стандартни манекенски размери, а секси тяло с повече извивки. Това е и една от многото причини тя да е изборът на лейбъла.
Снимка: H&M
В интервю за в. Metro изпълнителният директор на марката Карл-Йохан Персон каза: „Не смятам, че винаги сме били добри. Някои от моделите, които сме използвали, са били прекалено слаби. Това е нещо, върху което трябва да работим сериозно. Искаме да покажем разнообразието чрез нашата реклама, а не да караме момичетата да изглеждат по определен начин".
Всъщност H&M застава твърдо зад думите си и освен Бионсе, наема като модел и американката Джени Рунк, която е модел с „размер плюс" (нейният размер е 12, отговарящ на европейският 46).
Снимка: H&M
Ала вкарването на по-пищни модели, не изключва и слабите. Ангелът на Victoria's Secret Дауцен Крос продължава също да е лице на лейбъла.
Снимка: H&M
„Вярвам, че моделите трябва да изглеждат слаби и здрави. Има такива, които са прекалено кльощави и изглеждат недохранени. Но има и такива, които просто изглеждат слаби. И точно с тях искаме да продължим да работим", допълва Персон.