IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Модата все повече се приближава към порно индустрията

3 декември 2013 11 20

Модните реклами вече не продават мода, а секс

Натали Портман рекламира гола Dior; Снимка: Dior

Натали Портман рекламира гола Dior; Снимка: Dior

Състезанието между модните брандове винаги е съществувало, но никога досега не е достигало такива мащаби. В стремежа си да се откроят и да привлекат вниманието на хората, повечето марки залагат на доста провокативна визия. Моделите позират с отворена уста, очите им са полузатворени – сякаш в състояние на възбуда. Напоследък повечето реклами са сякаш галерия за изложба на жива плът.

Според Карин Франклин, бивша водеща на предаването Clothes Show по BBC, това е тенденция, която се наблюдава при всички модни рекламни кампании по целия свят. Въпросът, на който водещата търси отговор е: „Откога рекламите за женски дрехи се превърнаха в забавление и нещо като порнография, насочена към мъжете, пренебрегвайки жените, които са реалните купувачи на тези продукти?“.

Катрин смята, че колкото повече младите момичета са изложени на подобен тип влияние, толкова повече те започват да го смятат за нормално. Например, в нова реклама на Chanel, Кийра Найтли е заснета в много провокативни пози с деликатно прикрит сексуален подтекст. В новата реклама на Burberry пък Роузи Хънтингтън – Уайтли се снима само по разкопчан тренч. Едва ли някой може да каже, че истинският замисъл на тези рекламни продукти е да промотират повече мода, отколкото секс.


Подобна критика има и към някои поп изпълнители като Риана и Майли Сайръс. Колкото по-малко внимание се обръща на този проблем, толкова повече неподходящи дрехи ще се настаняват в гардеробите на по-младите момичета. Всъщност модната индустрия оценява само сексуалността на една жена, а не други нейни качества като интелекта, например.

По думите на Карин Франклин това невинаги е било така. В началото на 80-те години на миналия век, когато тя започва работа като моден редактор на списание ID, акцентът падал върху силата на облеклото и така наречения „Power dressing“. Това е стил, с помощта на който дрехите и косата на една жена придобиват авторитетен вид.

Кийра Найтли в рекламна кампания за парфюм на Chanel; Снимка: Chanel

Според водещата промяната на модата и трансформацията ѝ в нещо като разклонение на порно индустрията се дължи на два фактора. Първият е появата на интернет порното, а вторият – новият образ на жената. Той включва по-нежна кожа, по-слаба фигура, по-бели зъби, по-плътни устни и т. н.

Карин Франклин смята, че за това порно течение в модата голямо значение има американският фотограф Тери Ричардсън – човекът, който стои зад агресивното преобразяване на Майли Сайръс и рекламни кампании на H&M, American Apparel и Mango. Разбира се, той отрича твърдението, че прави порнографски снимки. Модни списания като Vogue и Harper's Bazaar защитават неговата работа, казвайки, че тя е „на ръба“.

Роузи Хънтингтън – Уайтли в рекламна кампания на Burberry; Снимка: Burberry

Според Катрин най-големият проблем е, че лъскавите списания имат нужда от доходи, а тези доходи идват именно от въпросните разголени реклами. Това обаче може да има много лоши последствия върху новото поколение млади жени. Постоянното им бомбардиране с недостижими идеали и сексуални снимки, насърчава у тях желание да се съсредоточат само върху своя външен вид и да не развиват изцяло своя потенциал, пише вестник Daily Mail.

Модата е сила. Тя чертае тенденции. Тя влияе на начина, по който мъже, жени, момичета и момчета гледат на света. Модата продава много повече от дрехи, тя продава ценности и стандарти.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

СС ( преди 11 години )
Кравите ходят голи и всяка година раждат.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
тд ( преди 11 години )
На вниманието на жените: Кравите ходят голи. Вие на едни крави ли ще се дадете?
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар