Още през 1988 г. Nike използваше точно този пример и създаде слогана си Just do it!. Подобни мотивиращи изречения и думи се мъдрят върху дрехите и аксесоарите ни и днес. Днес тази тенденция е практика – колаборация между брандинг и мотивация. Разбира се, не всички думи, които „обличаме“, са свързани с марката, но все пак са свързани с концепцията на модния свят, а именно да бъдем различни и смели. Иронични, хумористични, политически, емоционални... буквите грабват вниманието.
Думи по дрехите
Слоганите по тениските са познати още от 1960 г. Дизайнерката Вивиън Уестууд превръща тази тениска в средство за бунт и я въвежда като основно изразно средство на стила пънк. След като пазара на фалшификатите обезсмисли присъствието на имената на марките върху дрехите, дизайнерите започнаха да проявяват въображение и да изписват послания с ефектен смисъл. По този начин ни дадоха още една възможност да изразяваме своето модно самосъзнание. Думите привличат внимание и създават младежко очарование на излъчването ни.
Снимки: thebestfashionblog.com, le-21eme.com, selfserviceuk.wordpress.com, thechicbuzzblog.com
Специфичните знаци като цифри и големи букви винаги привличат погледа, но мозъкът е устроен да търси смисъл и да го тълкува. Посланията по дрехите и аксесоарите ви изискват и средата, в която се носят, да приема подобен екстравагантен подход в демонстрирането на индивидуалност. Посланието има за цел да остане в съзнанието и ако се замислите, ще се сетите поне за едно такова, което сте запомнили от нечия тениска.
Идентифицирането с посланията също е подход в изразяването на стила ви – или може да се припознаете в него, или неговият смисъл да е тотално различен от вашата същност. Ако сте комбинирали тениска, на която е изписана думата Tomboy с пола от розов тюл и високи токчета, всички ще знаят какво точно имате предвид.
Сив пуловер с бели надписи Zara, 69.95 лв.; сив спортен суитшърт H&M, 34.90 лв..; бял тишърт с остро деколте 3suisses.bg, 34.90 лв.; гривна от две части с надпис H&M, 14.90 лв.; чорапи Pull&Bear, 7.95 лв.; черен тишърт 3suisses.bg, 22.90 лв.; черен суитшърт с бял надпис H&M, 17.90 лв.; бял спортен суитшърт с черни букви Zara, 49.95 лв.
Аксесоари вместо думи
Да, Lanvin буквално е „Love“, „Cool“, „Happy“ – марката използва този подход в колекцията си от аксесоари за зимата на 2013 и буквално взриви стила на модните блогъри и на всички модни последователи. Силно разпознаваемият шрифт подчертава лукса и отношението към него на притежателката на такъв аксесоар – семплият дизайн е знак за финес и вродена елегантност.
Lanvin Winter 2013 Снимки: Reuters
Може би има разнообразие от други начини да дадем израз на модната си индивидуалност, но думите провокират търсенето на смисъл и целят да бъдат запомнени в определен контекст, който само ние самите можем да създадем. Дали са израз на субкултура, към която принадлежим или са знак за любовта ни към лукса, думите са силен моден знак и през този сезон и са едно от ярките индивидуални оръжия за запомнящо се присъствие.
Снимка: jakandjil.com