През зимния сезон на мода бяха „говорещите“ бижута като тези на Lanvin с надпис Love. През пролетно-летния сезон надписите се преместват от бижутата върху тишъртите и роклите. Дизайнерите ни предлагат да носим дрехи с надписи, които казват нещо за настроението ни, за характера ни, за житейските ни принципи, за това какво обичаме да ядем или да пием и за това кои са любимите ни модни марки. Селектирахме някои от основните образи от пролетно-летните ревюта, с които нагледно да демонстрираме тази тенденция.
Логоманията е феномен, който завладя света през 90-те, но днес отново се завръща, предимно на подиума. Такива дрехи показаха марки като DKNY, Paul&Joe, Alexander Wang. Уонг реши не само да изпише името си, но и да бъде изрязано с лазер върху кожените поли, рокли, палта или ръкавици.
Други дизайнери бяха по-скромни и вместо логотип на бранда си, бяха поместили върху дрехите свои думи, които изразяват лайтмотива на колекцията. Кристофър Кейн например, вдъхновен от учебниците по биология, бе изписал на суитшъртите думите „Flower“ и „Petal“. А дизайнерите на Kenzo Керъл Лим и Умберто Леон върху тишъртите на морски райета бяха поместили лозунги като „No fish – no nothing“, като по този начин гръмко заявиха позицията си, че трябва да се преустанови прекаления улов на риба и замърсяването на световния океан.
Джеръми Скот с фразата „I'm a mess“, изписана върху неонов пуловер, описва всички свои колекции. Ашиш Гупта в колекцията за своята марка Asish ни припомни 90-те, като използва за своите дрехи логотипа на Coca Cola, а в колекцията на Undercover бяха показани черни рокли със светещи надписи – именно такива са идеални за клуб.
Asish SS 2014, Kenzo SS 2014, Philipp Plein SS 2014, Christopher Kane SS 2014, Alexander Wang SS 2014 Снимки: Getty, Reuters
Прието е, че надписите и роклите за специални поводи са несъвместими. Но креативният директор на Christian Dior Раф Симонс не мисли така. Той създава романтични принтове за дрехите, на които прекрасно стоят важни за философията на марката думи и фрази, докато Филип Плейн представи в колекция за своята марка доста смели фрази като „F*ck you F*cking f*ck“ върху елегантна дантелена рокля с дължина до земята. Последният модел може би ще се хареса на по-смелите младоженки (които вероятно са способни и да избягат от сватбата си).