IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Пикасо на модния свят. Или Пако Рабан - 2

2 юли 2009 06 48

Обещаната втора част на невероятната история на Пако Рабан

Фантастичен дизайн. Снимки:GettyImages/Guliver/Style/AMY

Фантастичен дизайн. Снимки:GettyImages/Guliver/Style/AMY

Съвсем наскоро, т.е. горе долу преди една седмица, се потопихме в един фантастичен свят, оркестриран от гениалния Пако Рабан.

Опитахме се да бъдем колкото се може по-изчерпателни, докато специално за вас пресъздадохме върху мониторите първата половина от живота и творчеството му.

Дойде ред и на другата, която със сигурност е изпъстрена с още повече интересни моменти, някои от които няма как да не ви се сторят познати.

Това е гарантирано,
защото е време да си говорим, освен за по-модерните му колекции, така и за вълшебните парфюми, носещи инициалите PR. Само като си затворим очи, и въздухът сякаш се изпълва с аромата на виолетки.

Преди вълшебният парфюм Ultraviolet, през 1969 на бял свят се появява първият му аромат за жени- Calandre. Характерни за парфюмите Paco Rabanne, освен специфичните и неповторими аромати, са и уникалните шишенца, които ги приютяват.

Подобно на първите му метално-пластмасови колекции, в изработката на опаковката на Calandre отново участва метал. Самият аромат може да бъде описан с една дума- кипарисов. Няма смисъл да обясняваме, че в началото на 70-те подобен дързък аромат се появява за първи път и предизвиква истински фурор след себе си.

Но това не важи само за Calandre. Всички парфюми на Paco Rabanne са иновативни, изпреварили събитията и времето си. Те не преследват модните тендеции, по-точно ги създават.

4 години по-късно, през '73, всеки джентълмен, напръскал се с Paco Rabanne pour Homme, оставя след себе си неустоим папратов аромат. '86 е годината, белязана от уханието на свеж, но остър цитрусов аромат, носещ се от Sport.

Незабравимият XS, който до ден днешен не излиза от будоарите на много дами по света, е с рождена година 1994. Топлият аромат, смесващ в себе си уханието на няколко вида дървета, го има и в мъжки вариант.

След наситените и тежки аромати, все пак идва ред и на един по-лек- Paco от 1996 година носи в себе си дъха на цветя, подходящ за предизвикване на урбанистичен екстаз. Той е последван и от колекция дрехи.

След 2 години, Energy изпъстря света на ароматите с оранжевия си цвят, събуждащ ума и тялото. И най-накрая дойде ред и на най-любимият ни, неостаряващ Ultraviolet, който намираме за един от най-гениалните парфюми на всички времена.

Силен и остър, но в същото време лек и свеж, с този аромат Пако Рабан за пореден път доказва неповторимия си талант. Шишенцето на Ultraviolet малко напомня формата на летяща чиния- плоско, наполовина стъклено, наполовина метално, с гумена нишка по средата.

Да превъртим лентата до началото на 90-те. Тогава се появява една от най-стилните Ready-to-wear колекции за жени, която следва духа на предишните за Haute Couture. Белязана е от елегантна простота на линията, съчетана с пикантна женственост.

През 1999, на прага на милениума, Пако Рабан показа своята финална колекция, след което официално се оттегли от модата. След това за модната къща са моделирали млади дизайнери като Аурелин Тремблей, Кристоф Декамин и Розмари Родригез.

През 2005 Пако предава щафетата на калифорниеца Патрик Робинсън, работил преди това за Perry Ellis,  който замества Розмари на поста арт-директор.

Не трябва да пропускаме и факта, че освен автор на дрехи и парфюми, Пако е дал живот и на 3 книги. "Траектория" от 1991, последвана от "Настоящето" и "Краят на времето".

Горе на върха, където е неоспоримото място на вечния Пако Рабан, е обещаната галерия. Не я пропускайте за нищо на света.

КоментариКоментари