Ако все още не сте запознати с името Уини Харлоу, със сигурност пропускате много. 26-годишният супермодел успява да прикове погледите на всяко светско събитие и се превръща в една от най-търсените дами в света на модата. Харлоу страда от заболяването витилиго, което причинява загуба на пигментацията.
Вместо да се превърне в жертва на състоянието и да се срамува от визията си, Уини превръща всичко това в своя полза и става момичето, което завинаги променя лицето на модната индустрия. Тя се появява на корицата на най-важните списания и е в центъра на вниманието на модния подиум.
Според списание Grazia, Бионсе лично я кани в клипа към песента си „Lemonade“, тъй като е огромен фен на Харлоу. След като добива световна слава, супермоделът започва открито да говори за заболяването си и да насърчава хората като нея да не се срамуват от себе си и да преследват мечтите си.
Трудното детство
На 27 юли 1994 година в Торонто в семейството на Лиса Браун и Уиндзор Йънг се ражда трета дъщеря – Шантел Браун-Йънг. Във вените ѝ тече ямайска кръв и има две сестри. Баща ѝ напуска семейството малко след раждането на Шантел, като оставя майка ѝ да се грижи за трите деца.
Когато е на четири години бъдещата звезда е диагностицирана с витилиго. Състоянието води със себе си сериозни проблеми за момичето, включително и тормоз в училище. Другите деца са я наричали „крава“ и „зебра“, а Шантел е трябвало да сменя няколко учебни заведения. В крайна сметка решава да прекрати опитите и продължава обучението си у дома.
Въпреки множеството обиди Браун-Йънг никога не е мислила да прикрива заболяването си. „Всеки мисли, че съм била грозното пате като малка. Всъщност, аз бях красивият лебед. Просто не го виждах“, казва тя в интервю. Именно затова, Шантел избира да говори открито за заболяването си и да покаже на света, че не се влияе от неговото мнение.
Името Уини Харлоу се ражда още в детството на Шантел. Първото ѝ наименование идва от Мечо Пух (на англ. Winnie the Pooh!). Тя казва, че е била огромен фен на анимацията и решава да се представи по този начин на шега, когато е била с приятели. „Една приятелка говореше с момче по телефона, което ѝ държеше тон. Аз взех телефона и му се скарах, а той попита с кого говори. Тогава погледнах приятелката си и видях, че тя носи тениска на Мечо Пух и реших да се представя като Уини“.
Харлоу пък идва от Джийн Харлоу, която е била едно от вдъхновенията на Мерилин Монро. Всъщност, Уини е голям фен на Монро, но не е искала да използва нейната фамилия, защото е сметнала, че ще я помислят за клише.
Модата не е първият избор
Въпреки огромния успех на модния подиум, това не е била детската мечта на Уини. Първоначално тя е искала да стане балерина, след това е мислила за кариера в журналистиката. Всичко това обаче остава в миналото, когато Харлоу отива на среща с фотографката Шанън Будрам, която я насърчава да преосмисли кариерните си избори.
Така Уини започва да се изявява в социалните мрежи и бързо печели последователи. Когато предаването „Следващият топмодел на Америка“ започва да набира участници, звездата решава да предизвика феновете си да отбележат водещата Тайра Банкс. По този начин тя ще види снимките на Харлоу и може да я избере за предаването.
Малката ѝ сестра пък създава специална фейсбук страница, с която цели да привлече вниманието на продуцентите. Всички тези усилия се увенчават с успех и бъдещата звезда получава заветното обаждане. Така Харлоу се появява в сезон 21 на „Следващият топмодел на Америка“.
Големият успех
Благодарение на телевизионното си участие, Харлоу е забелязана и от професионални фотографи, които ѝ отварят вратата на модната индустрия. Първият ѝ истински професионален проект е работата ѝ с Ник Найт. „Тогава за първи път се почувствах като модел“, казва тя. Професионалистът толкова е харесал звездата, че ѝ е казал да започва да преподава на другите момичета в индустрията как да се държат пред камера.
Моментът, който променя живота ѝ, е първата ѝ кампания за Desigual. Тогава лицето на Уини обикаля целия свят и тя се вижда на екрани и билбордове в Токио, Ню Йорк и Барселона. „Това беше моето първо представяне пред света“. Следва поява на Седмицата на модата в Лондон през 2015 година, където представя колекцията пролет/лято на марката Ashish.
Най-големият ѝ успех обаче идва, когато я избират да бъде един от ангелите на Victoria's Secret. Годината е 2018-а, а емоциите са толкова големи, че Харлоу не може да сдържи сълзите си. „Честно, изпуснах всичко, което държах в ръцете си и започнах да плача“. През 2015 година звездата получава наградата „Beauty Idol“, а две години по-късно се превръща и в носителка на „Editor's Award“ на списание Glamour.
Витилиго – състоянието, от което не трябва да се срамуваш
Въпреки че е била тормозена в училище, Уини никога не се е срамувала от себе си и заболяването си. Още тогава разбира, че собственото ѝ мнение е най-важно и не трябва да живее по стандартите на обществото. „Един ден просто спря да ми пука“. През 2011 година тя публикува видео в YouTube, в което говори открито за витилиго.
3 години по-късно говори и на събитието TED, където разказва за живота си и как се справя с болестта. През 2015-а печели наградата „Модел за подражание“ на списание GQ. Въпреки това, тя не смята, че хората трябва да гледат на нея като на вдъхновение.
Според Харлоу, никой човек не бива да бъде поставян на пиедестал, защото всеки трябва да бъде себе си, а не да подражава на другите. Звездата се опитва да намери своето място под слънцето и да запечата името си в историята.
Пчелите – любимата ѝ кауза
Що се отнася до дейностите извън модата, Уини има няколко каузи, които подкрепя. Най-важната за нея е партньорството ѝ с „Burt's Bees“, с което се опитва да спаси популацията на пчелите. Пред списание Vogue тя обяснява, че майка ѝ дълго време е говорила, че тези насекоми започват да изчезват и това кара Харлоу да се заеме с инициативата.
Интересното е, че като малка звездата е изпитвала страх от пчелите и е бягала надалеч от тях. Сега обаче нещата се променят и насекомите не представляват такава заплаха за супермодела.
Коментари