IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Руски прокурори срещу новата реклама на Dolce&Gabbana

18 май 2021 18 00

Според подадената молба в съда, клипът отрича традиционните семейни ценности

Снимка: БГНЕС

Спокойно можем да се съгласим, че светът се променя с всеки изминал ден, а с него и самите ние. Най-пресният пример е пандемията, в която се намираме от година. Със сигурност никой от нас не си е помислял, че носенето на предпазни маски в метрото, автобуса, магазина, киното или театъра ще е нещо нормално. Колкото и да мечтаехме да работим от вкъщи, вече всеки от нас иска да се завърне в офиса и да чуе онова жужене от гласовете на колегите.

Човечеството започна да се променя не само в защитата на здравето си, но и в желанието си за приемане на другите. Все по-често ставаме свидетели на протести с искане за равни права между расите, между мъжете и жените, както и за борба срещу насилието. Най-големият пример за това е Холивуд, който от няколко години е разтърсван от редица скандали, свързани с недостатъчното представителство на цветнокожи актьори във филмите, както и липсата на жени с важни награди като „Оскар“ и „Златен глобус“. Всичко това леко се промени тази година, когато Клои Джао се превърна в първата цветнокожа жена и първата китайка, която печели награда „Оскар“ за най-добър режисьор. Това обаче е едва втората дама, която печели в тази категория.

Клои Джао. Снимка: БГНЕС

На тазгодишните „Оскари“ бяха постигнати и още няколко исторически успеха. Стилистите на филма „Ма Рейни, майката на блуса“ се превърнаха в първите чернокожи победители в категорията „Грим и прически“. Актрисата Юн-Ю Джунг пък стана първата корейка и едва втората жена от азиатски произход, която печели наградата за най-добра поддържаща роля за играта си в „Минари“.

Организаторите на наградите „Оскар“ се опитват да направят още промени в своите изисквания, за да осигурят повече представителност за някои групи. През 2025 година с предимство ще бъдат филмите с участието на транссексуални, хора от азиатски произход, цветнокожи, както и хора с физически увреждания. Правилата гласят, че всеки филм, който иска да бъде претендент за златната статуетка, трябва да има поне един такъв представител в главна или значима поддържаща роля, както и най-малко 30% от второстепенните актьори да отговарят на по-горните изисквания.

И докато Холивуд се опитва да проправи път за всички, то в Русия все още смятат, че хората с различна сексуална ориентация застрашават традиционните семейни ценности. Преди дни прокуратурата в Санкт Петербург поиска от съда да издаде заповед, с която да бъде свалено новото рекламно видео на модната къща Dolce&Gabbana. Причината – показването на хомосексуални двойки, които изразяват любовта си.

В иска се казва, че видеото, на което момчета целуват момчета и момичета целуват момичета, „отрича традиционните семейни ценности и популяризира нетрадиционните сексуални отношения“. Интересното е, че в рекламата са включени и хетеросексуални двойки, но това явно не умилостивява магистратите. Засега искът е замразен до 7 юни, когато ще бъде подложен на разглеждане от съда.

Клипът на Dolce&Gabbana е публикуван преди три месеца в социалната мрежа Instagram, както и в платформата YouTube. Той е направен в подкрепа на организацията Trevor Project, която се фокусира върху превенцията на самоубийствата в ЛГБТ общността. „Любовта е любов. Вдъхновени от рекламите на Dolce&Gabbana от 90-те години, ние продължаваме да подкрепяме любовта във всичките ѝ форми“, се казва в публикацията на марката.

Въпреки подадения иск от руските прокурори, в коментарите под рекламата може да се видят много послания на руски, като част от тях благодарят на модната къща, че подкрепят любовта между хомосексуалните двойки. Има и хора, които дори иронизират действията на прокуратурата, като заявяват, че по този начин само увеличават славата на клипа.

Действията на Dolce&Gabbana идват шест години, след като Елтън Джон излезе с остра критика към марката заради изявление на дизайнерите Доменико Долче и Стефано Габана относно това дали гей двойките трябва да имат деца. Изпълнителят, който заедно с партньора си Дейвид Фърниш има син и дъщеря, обяви бойкот на марката.

„Не мисля, че децата трябва да се правят по синтетичен начин. Матки под наем, сперма, избрана по каталог... няма толкова много психотерапевти, които да се справят с последиците от това експериментиране“, казва Долче. Той има 20-годишна връзка със Стефано Габана, но двамата не смятат да отглеждат деца. Дизайнерът допълва, че е израснал в традиционно семейство с майка и баща и затова не може да приеме друга конфигурация.

Елтън Джон веднага отговори на думите на Долче, като заяви, че дизайнерът трябва да се срамува от термина „синтетични деца“. Изпълнителят допълни, че благодарение на технологиите, много двойки, както хетеро- така и хомосексуални, ще могат да се сдобият с поколение. Джон призова феновете си да спрат да купуват каквито и да е било неща с марката Dolce&Gabbana. Реакцията на потребителите в социалните мрежи не закъсня и те започнаха да сипят обиди към дизайнерите.

Това накара Dolce&Gabbana да излязат с официална позиция, в която се казва, че „искрено вярват в демокрацията и фундаменталните принципи на свободата и начините за нейното изразяване“. Стефано Габана казва пред ABC, че никой от марката не е искал да критикува вижданията на хората относно създаването на деца по медицински начин. Това обаче не помогна, като много звезди последваха примера на Елтън Джон и призоваха за бойкот на Dolce&Gabbana. В това число се включиха Рики Мартин и Кортни Лав.

„Току-що извадих всичките си дрехи на Dolce&Gabbana и искам да ги изгоря. Нямам думи да опиша гнева си“, написа съпругата на покойния Кърт Кобейн. Виктория Бекъм пък изпрати подкрепата си към близкия си приятел Елтън Джон и „неговите прекрасни деца“.

Ударите не спряха дотук и Стефано Габана нападна Елтън Джон в интервю. „Не съм очаквал такова нещо от човек, който смятах за интелигентен. Опитваш се да проповядваш разбиране и толерантност, но атакуваш други хора? Само защото някой има различно мнение от твоето? Това ли е демократичният начин на живот? Това е отричане, защото той отрича факта, че други хора могат да имат различно мнение от неговото и отказва да го приеме“, категоричен е дизайнерът.

В опитите си да покажат на света, че приемат всякакъв вид отношения и подкрепят ЛГБТ общността, Доменико Долче и Стефано Габана преосмислиха начина си на говорене и насочиха вниманието си към промотиране на любовта във всичките ѝ форми. Оказва се обаче, че наистина не можеш да угодиш на всички и докато почти целият свят приема новата реклама на Dolce&Gabbana, то в Русия са на съвсем друго мнение.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари