IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Vogue обвини Кание Уест в тормоз над един от редакторите си

5 октомври 2022 16 30

Габриела Карефа-Джонсън беше защитена от Джиджи Хадид и Хейли Бийбър

Снимка: Getty Images

Снимка: Getty Images

Драмата сякаш постоянно преследва Кание Уест.

На 3 октомври, рапърът, познат вече като Ye, представи новата си колекция Yeezy по време на Седмицата на модата в Париж. За шоуто той, както и част от моделите му, бяха избрали интересна тениска, на чиято предна част беше изобразен лика на папа Йоан Павел II, а отзад беше изписано „Животът на белите има значение“.

Преди началото на дефилето, Кание се обърна към публиката и каза „Аз съм Ye и всеки тук знае, че съм лидер. Не мога да бъда контролиран. Това е неконтролируема ситуация“. Надписът, който беше изписан върху черни и бели блузи с дълъг ръкав, се счита като език на омразата. Той също така беше включен в снимки, публикувани в Туитър от водещата Кандис Оуенс, която носеше една от блузите по време на дефилето.

Фразата „Животът на белите има значение“ е описана от Лигата на борба с клеветата като „фраза на надмощието на бялата раса“, възникнала през 2015 година след началото на движението Black Lives Matter или в превод „Животът на чернокожите има значение“. Както организацията уточнява на сайта си, членовете на Арийското възрожденско общество и други привърженици на бялото превъзходство са популяризирали лозунга, а до 2016 година Ку-клукс-клан прави същото.

На дефилето на Уест, където той носеше блузата с „Животът на белите има значение“, е присъствала и Габриела Карефа-Джонсън, която работи като редактор във Vogue. В социалните мрежи тя описа поведението на рапъра като „невероятно безразсъдно и опасно“. Според нея, Уест не е напълно наясно с разликата между присвояването на Black Lives Matter и носенето на шапката „Направете Америка отново велика“, която беше част от предизборната кампания на Доналд Тръмп.

Журналистката е на мнение, че прословутата червена шапка, носена от Уест, е израз на свобода. Тя също така твърди, че осъзнава намерението на рапъра с блузите, отбелязвайки, че той се опитва да илюстрира един дистопичен свят в бъдещето, когато бялата раса може да изчезне или поне ще бъде в достатъчна опасност, за да изисква защита.

Въпреки това, Карефа-Джонсън е категорична, че посланието на Уест не е изпълнило своята цел и е било единствено и само „дълбоко обидно, опасно и насилствено“. По думите ѝ, е било твърде опасно за рапъра да представи идеята, че бялата раса е застрашена от изчезване. Категорична е, че няма извинение за поведението на Ye.

„Разберете ме: Наистина няма. Блузите, които този човек създаде, разпространи и сподели с целия свят са чисто насилие. Няма извинение, няма изкуство тук“, пише Джонсън.

Кание Уест веднага отговори на нападките в своя публикация в социалните мрежи, която обаче вече е изтрита. Той сподели скрийншот на профила на Карефа-Джонсън, подигравайки се на визията и модния ѝ вкус. „Това не е човек на модата. Ти говориш срещу Ye, аз говоря срещу теб. Попитай Тревор Ноа“. написа изпълнителят.

Във втората си публикация Уест се концентрира върху обувките на редакторката на Vogue, пишейки в описанието, че Ана Уинтур мрази тези обувки.

Реакцията на моделите и феновете на Vogue не закъсня. Джиджи Хадид беше една от първите, включили се в скандала. Тя коментира публикация на Кание, под която написа, че рапърът би могъл само да мечтае да притежава нивото на интелигентност на Карефа-Джонсън. По думите на Хадид, ако има дори малко смисъл в това, което Кание прави в модата, Габриела е единственият човек, който може да му помогне.

„И ако „честта“ някой да присъства на твое шоу означава да не споделя мнението си, просто забрави. Ти си агресор и клоун“, написа Джиджи. В историите си в Instagram тя допълни, че Карефа-Джонсън е един от най-важните гласове в модната индустрия и може да обучи всеки един неопитен мъж.

Хейли Бийбър се присъедини към приятелката си и колежка, защитавайки Джонсън. „Моето уважение към теб е огромно, скъпа приятелко. Да те познавам означава да те обожавам и е чест да работя с теб“, написа в Instagram моделът.

Малко по-късно стана ясно, че Карефа-Джонсън и Кание Уест са си организирали среща, която е била заснета от Баз Лурман. По думите на рапъра, двамата са се извинили един на друг и са продължили напред. Наричайки Габриела „моя сестра“, Уест обясни на феновете, че срещата им е продължила два часа, като кадри от нея се обработват и скоро ще достигнат до публиката.

„Направихме снимки, но бях инструктиран да не ги публикувам. Имах чувството, че тя е използвана като Тревор Ноа и други чернокожи хора да говорят за моите действия. Тя обаче ми поясни, че компанията ѝ не я е инструктирала да пише за моите тениски“, написа Ye в социалните мрежи.

От Vogue също излязоха с официално съобщение, в което защитават своята служителка и потвърдиха думите на Уест за срещата.

„Vogue застава зад гърба на Габриела Карефа-Джонсън, нашият редактор и дългогодишен партньор. Тя беше лично атакувана и тормозена. Това е недопустимо. Сега, повече от всичко, гласовете като нейния са нужни. По време на личната среща с Ye тя отново изказа своето мнение“, написаха от модната библия.

Джейдън Смит пък беше забелязан да напуска шоуто на Ye след появата на тениските с „Белите животи имат значение“. По-късно той написа в социалните мрежи, че не му пука кой е на сцената, когато не се чувства добре с посланието, ще напусне.

През 2020 година Карефа-Джонсън се превърна в първата чернокожа жена, която създаава визията за корица на Vogue. Малко по-късно тя отговаряше за фотосесията на Камала Харис, както и на Джиджи Хадид за първите страници на списанието.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари